Méltánytalan
A hivatal egyszeri 15 százalékos árcsökkentést írt elő a bejövő hívások esetében, melyet még a nyár előtt, július 25-ig kell végrehajtani. A két nagyobb szolgáltatónak, a Vodafone-nak és az O2-nak az elkövetkező három évben további 15 százalékkal, az Orange-nek és a T-Mobile-nak pedig 14 százalékkal kell csökkenteniük a díjaikat.
"A fogyasztóknak nincs más választásuk, ki kell fizetniük a rendkívül magas díjakat. Ez méltánytalan azokkal szemben, akik vonalas készülékről hívnak mobilt - ők főleg az idősek és az alacsony jövedelműek"- mondta Gill Bull, a fogyasztói érdekvédő szervezet képviselője. Számítások szerint a lépés nyomán több mint 400 millió fontot spórolhatnak meg az ügyfelek.
Drágul a készülék
A csökkentés nagyobb, mint amire a mobilszolgáltatók számítottak. A fogyasztói csoportok mindenestre üdvözlik a lépést, a mobilcégek azonban kijelentették: mindenképpen pótolni fogják a bevételkiesést. A szolgáltatók kedd este felhívták a figyelmet, hogy valószínűleg emelik a készülékek árát, és mérséklik a befektetéseiket is. Ez azzal jár, hogy az új szolgáltatások - például a videóközvetítés vagy a szélessávú internet - bevezetése késhet.
A fogyasztói csoportok ígérik, hogy rajta tartják a szemüket a szolgáltatókon, hogy az alacsonyabb díjak hatása megjelenik-e az előfizetők számláin is. Az egyik mobilszolgáltató kedd este bejelentette, hogy a bíróságon támadja meg a döntést. Ha sikerrel jár, az ügy visszakerül a brit távközlési hatóság elé.