További Mobil cikkek
A Portable Life szerint értelmetlen a tiltás |
Bocsát-e ki a laptop műszereket megzavaró jeleket?
A Portable Life szerkesztője szerint a laptopok egyáltalán nem bocsátanak ki rádiójeleket, elektromágneses sugárzásuk csekély és nincs arra bizonyíték, hogy bárhogyan is veszélyeztethetnék a repülés biztonságát.
Az FAA szerint Purdynak nincs igaza: a Repülési Rádiótechnikai Bizottság (RTCA) nevű nonprofit szervezet 1996-os tesztje szerint bizonyos elektronikus készülékek megzavarhatják egyes fedélzeti műszerek, például a magasságmérő működését.
A szerkesztő érvelése szerint az FAA jelenlegi gyakorlata több ponton is hibás, mivel a repülőgépeken nem szűrik ki műszerekkel a bekapcsolva maradt telefonokat vagy egyéb készülékeket. A szerkesztő szerint ezzel komolytalanná válik a teljes tiltás.
Bár már léteznek a bekapcsolt telefonok felderítésére szolgáló készülékek, használatuk egyelőre nem terjedt el. A Malév szóvivője, Kocsi Margit kérdésünkre elmondta, hogy a légitársaság gépein felszállás előtt megkérik az utasokat, hogy a repülés ideje alatt tartsák kikapcsolva mobiltelefonjaikat, a fel- és leszállás időtartamára pedig kapcsolják ki egyéb készülékeiket is.
Komoly igény mutatkozik a légi kommunikációs szolgáltatásra
A cikk azzal gyanúsítja a légitársaságokat, hogy azoknak érdekében áll a kommunikációs eszközök fedélzeti használatának betiltása, mivel egyre több bevételre számítanak az ülések hátába épített elektronikából.
A laptopokat is ki kell kapcsolni |
A Boeing az év elején jelentette be, hogy néhány éven belül valamennyi gépét nagysebességű Internetkapcsolattal szereli fel. A letöltésnél 5 megabites, feltöltésnél 1,5 megabites sávszélességű percdíjas szolgáltatás tarifája hozzávetőleg megegyezik majd a mobiltelefonok tarifájával.
A statisztikák szerint komoly igény mutatkozik a légi kommunikációs szolgáltatásra: az Egyesült Államok légi utasainak 48 százaléka üzleti úton jár, 70 százalékuk magával viszi laptopját, 83 százalékuk pedig mobiltelefonját. A mobiltelefonokat azonban, mint tudjuk, nem szabad repülés közben használni.
A Wired magazin szerint még ha az FAA esetleg engedélyezné is, a Szövetségi Távközlési Hivatal (FCC) hasonló értelmű tiltása továbbra is érvényben marad. A több ezer méter magasan bekapcsolt telefonok rádiójelei ugyanis egyszerre több bázisállomáshoz is eljuthatnak, megzavarva ezzel a mobilhálózatot.