További Mobil cikkek
Egy lezárt, fémborítású aktatáskát szorongat a kezében a szakember. A T-Mobile székházának liftjében gondolom mindennapos az ilyesmi, hozzák-viszik a titkos készülékeket, szerződéseket. Kilépek az ötödik emeleten, a 17-es tárgyalóba sietek, ahol már folyik a sajtómegbeszélés.
Az asztalon szendvicsek, üdítők meg egy kaspó, benne három távirányító. Prezentáció van na, ilyenkor nem lehet túl sok a kontroller.
Mindenki nagyon elégedett
A téma az iPhone, rögtön le is írom az esemény legfontosabb információját: november 24-től Domino-csomagban is kapható lesz az Apple telefonja. A még nem közölt, de várhatóan magas alapösszeg kifizetése utána vásárlóra lesz bízva, hogy mennyit költ a telefonjára, a T-Mobile szerint elsősorban karácsonyi ajándékként lehet majd sikeres a konstrukció. Drága karácsonyi ajándékként.
A bejelentés után Langsteiner Marianne, a T-Mobile marketingvezetője elmondta, hogy a vállalat már 1998-ban tudta, a mobil több mint telefonálás. Ezt az utat Westelként és magentás szolgáltatóként is szem előtt tartották, és ennek az útnak a fontos állomása az iPhone bevezetése, ami igazi tripleplay-eszköz: telefon, de közben szórakozásra és netezésre is alkalmas.
A felmérések mindenesetre alátámasztják a lelkesedést: Langsteiner Marianne elmondta, hogy 400 iPhone-felhasználótól kérdeztek meg a benyomásaikról, és kiderült, hogy a mobil elfogadottsága kiemelkedő: ötből átlagosan 4,7-4,8 pontot adtak a vásárlók a telefonnak, amire nem nagyon volt még példa a társaság történetében.
Ennek megfelelően a júzerek használják is a telefont, 97 százalékuk internetezésre is, ami szintén példátlan, egy átlagos okostelefonnál már 20-30 százalékos arányt is jónak tartanak. Persze a T-Mobile díjcsomagjaival elő is segíti a 3G-zést, hiszen mindegyik előfizetés mellé vaskos adatcsomag jár, amit Langsteiner Marianne szerint ki is használnak a vásárlók, de ritkán lépik túl: mindenki belefér abba, amit választ. Talán ennek is köszönhető, hogy az előfizetők a T-Mobile történetében most először adtak jeles osztályzatot egy tarifacsomagra.
Mindenre használják
De az iPhone nemcsak internetes eszközként különleges: még a legkevésbé használt funkciót, a gps-t is az előfizetők háromnegyede veszi igénybe, de az alkalmazásboltot is legalább ennyien használják. A marketingigazgató szerint óriási a mobil aktivizáló ereje, van olyan ismerőse, aki korábban hozzá sem tudott nyúlni az okostelefonokhoz, most meg folyamatosan mutatja a letöltött programokat.
Arról a szolgáltató nem árult el adatokat, hogy mennyien vásároltak eddig Magyarországon a mobilból ( a pletykák szerint október elejéig kábé 15-20 ezret), de az kiderült, hogy az érdeklődés a kezdetek óta alig csökkent, pedig visszaesésre számítottak. Felsőkategóriás mobilból annyit a T-Mobile még nem adott el, mint az iPhone-ból, így a megtérülés is sokkal gyorsabb, mint azt előzetesen kalkulálták.
A sajtótájékoztatón kiderült még, hogy a vásárlók 13 százaléka beismerten divatból választja az Apple mobilját, hogy kétharmaduk már a telefon érintése előtt eldöntötte a vásárlást, hogy a magyar sajtó egy része szerint az olvasókat nem is érdekli, mennyi fogyott eddig nálunk a készülékből, valamint hogy az iPhone meghibásodási aránya nem rosszabb a szokásosnál.