A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt ötmillió forintra bírságolta a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Rt.-t, tájékoztatta a hivatal az MTI-t csütörtökön.
A közlemény szerint a mobiltelefon-társaság 2004 január és augusztusa között megjelentetett reklámjaiban "Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója mindig többet ad" kijelentést használta.
Ehhez a reklámok többségében azt az információt fűzte, hogy "a Vodafone a 2003-as hivatalos értékesítési adatok alapján Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója."
Tisztességtelenül befolyásolt
A GVH versenytanácsa megállapította, hogy a szolgáltató a fogyasztói döntéseket tisztességtelenül befolyásolta, amikor reklámjaiban azt állította, hogy Magyarország legnépszerűbb mobilszolgáltatója.
A hivatal szerint ezt az állítást nem támasztották alá az értékesítési adatok: noha a 2003-ban nőtt a vállalkozás piaci részesedése, nem a cég rendelkezett a legtöbb ügyféllel, és nem a társaság kötötte a legtöbb szerződést.
A bírság összegének megállapítása során a versenytanács figyelembe vette, hogy az elmúlt időszakban a szolgáltató már több esetben megtévesztette a fogyasztókat.
A T-Mobile is kapott
Múlt héten a T-Mobile-ra szabott ki negyvenmilliós bírságot a versenytanács, szintén reklámok miatt. A GVH szerint ugyanis a Relax díjcsomagok hirdetéseiben szereplő havidíjmentesség azt a képzetet kelthette a fogyasztókban, hogy forgalom nélkül esetleg még díjat sem kell fizetniük, a percdíjak szerepeltetéséből pedig arra a következtetésre juthattak az ügyfelek, hogy a számlázás percalapú. A T-Mobile bírósághoz fordult a döntés miatt.