A Verzion Wireless kaliforniai mobilszolgáltató havonta 99 centet, és 1,99 dollár éves díjat számol fel a dallamos kicsengőhangért. A Verzion előfizetői a különböző hívókhoz különböző dallamot tölthetnek le, tizenhárom zenei műfaj 2200 száma közül választhatnak, amelyeket a Warner és a BMG biztosít a szolgáltatónak, írja a Yahoo.
Délkelet-Ázsiában már hódít
A koreai SK Telecom dolgozta ki a technológiát, amelyet a Verzion is használ. Az SK Telecom Koreában két évvel ezelőtt mutatta be a ColoRingnek elnevezett szolgáltatást, amely azóta Vietnámban, Szingapúrban, a Fülöp-szigeteken és Indonéziában is hódít.
Michele Mackenzie, a londoni Ovum vállalat piaci elemzője szerint az SK Telecom tizennyolc millió előfizetőjének egyharmada választotta az első évben a ColoRing szolgáltatást, ami a cégnek nyolcmillió dolláros hasznot jelentett.
Európában is sok pénzt hoz
Európában a T-mobile terjeszti a szolgáltatást, júniusban csak Nagy Britanniában, Németországban és Csehországban ötszázezer felhasználóról számoltak be. 2004-től Magyarországon is, Dallamcsengő néven előfizethető a szolgáltatás, havi háromszáz forintért. A T-mobile-nál az Indexnek elmondták, hogy elsősorban fiatalok fizettek elő a Dallamcsengőre, és a legnépszerűbbek az O-Zone, James Brown, a The Black Eyed Peas, a NOX, és Anastacia számai voltak.
Hasonló csengőhang-lehetőséget vezetett be a német Vodafone, a spanyol Telefonica, és a svéd Tele2 is, amelyeknek köszönhetően Mackenzie kalkulációja szerint Nyugat-Európában idén 16 millió dollárt hozott az újdonság.
Az elemző szkeptikus
A magyar Vodafone-nál és a Pannonnál egyelőre nincs dallamos kicsengőhang. A Vodafone-nál az Indexnek elmondták, hogy vizsgálják a szolgáltatásban rejlő lehetőségeket, a Pannon GSM tetszését azonban nem nyerte el a dallamos kicsengés: "Hetente több ezer ügyfélmegkeresést dolgozunk fel, ezeknek ezreléke sem érdeklődik afelől, hogy kapcsolás alatt mit szeretne hallgatni, így aztán nem sok ok látszik arra hogy változtassunk egy olyan gyakorlaton, ami láthatólag találkozik az ügyfelek elégedettségével" - fogalmazott Somlyai Dóra, a Pannon kommunikációs igazgatója.
Michele Mackenzie a szolgáltatás kezdeti népszerűsége ellenére szkeptikus, véleménye szerint a sikeres tendencia hamar megváltozhat, mégpedig azért, mert aki előfizet a dallamra, soha nem hallja amiért pénzt adott ki. "A csengőhangok divatosak, de a dallamos kicsengőhang csak arra jó, hogy felvághassunk azelőtt, aki hív bennünket. A probléma a divatos szolgáltatásokkal az, hogy olykor rendkívül gyorsan kimennek a divatból" - fogalmazott.