Karácsony óta az Index egyes munkatársai modemhangra emlékeztető furcsa zörejeket hallanak mobiltelefonálás közben, másoknál pedig minden második-harmadik hívásnál elkezd szakadozni a vonal, és a beszélgetés néhány perc alatt teljesen érthetetlenné válik. Esetünkben a hardverhiba kizárt, mert szinte mindenki más típusú mobiltelefont használ, és nem csak egyetlen földrajzi helyen tapasztaltunk problémákat. Egyetlen közös pont van: a mobilszolgáltató, hiszen a céges flotta pannonos.
Ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy szerény méretű szerkesztőségünk nem reprezentálja sem a több millió Pannon-előfizetőt, sem az ország összes mobilozóját. Ezért kérjük írja meg, ha mostanában tapasztalt hasonló problémákat. Akkor is írjon, ha Vodafone vagy T-Mobile előfizető, és gondja van a hangszolgáltatással.
Érdeklődésünkre Huszlicska József, a Pannon műszaki vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a mobilhálózatot - ugyanúgy, mint minden más minden telekommunikációs hálózatot - naponta ellenőrzik és fejlesztik, és előfordul, hogy nem minden változás vezet azonnali pozitív eredményre. Általában az egész rendszer minősége javul, de néha előfordul, hogy egyes specifikus beállítások csökkenthetik bizonyos funkciók minőségét.
A hívásokra vonatkozó adatok nélkül nem megállapítható, hogy mi okozta a tapasztalt jelenségeket. A Pannon minden egyes ügyfélbejelentést kezel, amennyiben az elég részletes a további vizsgálatokhoz, szüksége van például a hívás időpontjára, valamint a hívó és a hívott számra is. Minden egyes regisztrált panaszt a technikai igazgatóságra továbbítanak, ahol megvizsgálják a zavar hátterében lévő okokat és megteszik a szükséges lépéseket annak elhárítására. Minél részletesebb a bejelentés, annak nagyobb az esély arra, hogy a cég hamar elintézze a szükséges javításokat.
Ide küldjön levelet, ha gondja van a mobilszolgáltatójával!