Húsz országból és legalább tízezer különböző számítógépről próbálták elérni szerdán a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) internetes árösszevető programját, a Tantuszt. Mint azt a hatóság kommunikációs osztályán megtudtuk, az NHH nem készült fel ekkora forgalomra, ezért délután már alig-alig működött a szerverük, holnapra viszont megoldják a problémát.
Nagy számok
Pataki Dániel, a hatóság elnöke a szerdai bemutatón elmondta, hogy azért ezekkel a tarifákkal kezdték, mert a mobil a legnagyobb távközlési piac Magyarországon, ma már több mint 9 millió előfizetője van a három mobilcégnek. A fogyasztók számára pedig rendkívül nehéz az összességében több száz kártyás és előfizetéses program összehasonlítása, ezért döntött az NHH úgy, hogy segít nekik.
Az NHH azért is készítette el a programot, mert a fő feladata a verseny élénkítése és fenntartása a fogyasztók érdekében. A www.tantusz.nhh.hu címen elérhető programról Juhász Károly, a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője elmondta: a program naprakész és segít eligazodni a tarifákban és a mobilcégek árai között. A program ötféle hívásirányt különböztet meg: a három mobilt, a vezetékest és nemzetközit, valamint tartalmazza az sms, a wap, a gprs és az mms tarifákat.
Nem letölthető
A program a széles körben elérhető és elterjedt, sokak által a használt szolgáltatások díjelemeit veszi figyelembe. Az adatok bevitele után kiválasztja a három szolgáltató két-két, a felhasználónak legkedvezőbb ajánlatát a becsült havi költségek alapján. A böngészőben működő szoftvert közbeszerzési eljárás keretében bruttó 3,5 millió forintból fejlesztették, és információink szerint egyelőre nem terveznek letölthető változatot.