A Deloitte elemzése szerint a mobiltelefonos iparág egyre több energiát öl a nagy sávszélességet igénylő szolgáltatások fejlesztésébe, de korántsem biztos, hogy a vásárlók oldaláról van erre igény. A svájci cég tanulmánya szerint a szolgáltatók elsősorban a mobiltévét fejlesztik majd 2007-ben, az ezzel kapcsolatos optimizmus azonban alaptalan lehet.
Rossz irány
A Deloitte úgy látja, hogy a vállalatoknak inkább az adatáramlás megfordítására kellene koncentrálniuk. A videomegosztók elterjedésével ugyanis egyre nagyobb igény mutatkozik arra, hogy a telefonnal felvett filmeket a felhasználók feltölthessék az internetre, de azt is sokan értékelnék, ha ezeket az anyagokat a nappali tévéjén, vagy a számítógépen egyszerűen le lehetne játszani.
A tanulmány további megállapításai szerint a szolgáltatóknak komoly energiákat kellene ölniük a beltéri lefedettség erősítésében. Kültéren már nincsenek térerőproblémák, de egyre többen váltják fel a vezetékes készüléket mobillal. A mobilszolgáltatók stratégiája a jelek szerint teljes mértékben ehhez az új célhoz igazodik; javítaniuk kell a beltéri hívások minőségét és az adatminőséget, ami többek között kiegészítő hálózati technológiák integrálásával érhető el.
Mozog az adat
A Deloitte szerint az utóbbi években tapasztalható, hogy a mobilvállalatok elsősorban a nagy adatmozgással járó szolgáltatásokat, például a videóletöltést és a fényképek küldözgetését fejlesztik, miközben a felhasználók többsége továbbra is csak a kis adatmozgást igénylő funkciókat, az sms-küldtést és a telefonálást használja. Mivel minden jel szerint erre a formára van leginkább igény, a svájci elemző úgy látja, 2007-ben azok a szolgáltatók lehetnek sikeresek, amelyek felismerik és népszerűsítik a tömegpiacon megjelenő, egyszerű, keskeny sávú alkalmazásokat.
Karli Péter, a Deloitte Magyarország igazgatója szerint a magyarországi mobilszolgáltatók technológiai szempontból az európai fejlődés frontvonalában haladnak. Ugyanakkor a vezetékes internet kisebb elterjedtsége miatt Magyarországon várhatóan többeket érdekel majd egy olyan vezetéknélküli megoldás, amelyik helyettesíteni tudja a hagyományos internetes technológiákat. Az új alkalmazások elterjesztéséhez szintén fontos lesz új magyar nyelvű tartalmak biztosítása.