A visszaesést elsősorban a Siemens előretörése idézte elő, melynek piaci részesedése 9,5 százalékról 17 százalékra duzzadt. A Siemens elsősorban az olcsó és középkategóriás készülékek terén hódította el a Nokia piaci pozícióit. A felső kategóriában a dél-koreai Samsung lépett előre 7,6 százalékos piaci részesedésről 8,6 százalékosra. A Sony Ericsson szintén a magasabb kategóriájú készülékeinek köszönhetően bővítette piaci részesedését 4,0 százalékról 6,6 százalékra. A Motorola részesedése Nyugat-Európában 7,8 százalékról
6,3-ra csúszott vissza. A Nokia piaci részesedése Nagy-Britanniában szenvedte el a legnagyobb visszaesést.
A finn mobiltelefon készülék gyártó két év óta első alkalommal látta csökkenni piaci részesedését Európában, de még így is 13,7 millió darabot adott el a harmadik negyedévben a tavalyi 13,5 millió darab után. Összességében a harmadik negyedévben az előző év hasonló
időszakával összevetve 26,3 százalékkal 32,4 millió darabra emelkedett a mobiltelefonok értékesítése Európában. A második negyedévivel összevetve a növekedés hét százalékos.
Az egész évre vonatkozó értékesítési előrejelzését 109 millió darabról 125 millióra emelte a Strategy Analytics. A növekedés elsősorban a színes kijelzővel és digitális fényképezőgéppel felszerelt mobiltelefonok, valamint az olcsó kategóriába eső készülékek
keresletének lesz köszönhető.
5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!
MEGVESZEM
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!