Egy ilyen támadás könnyedén kivitelezhető, a bombázóprogramnak csak meg kell adni egy SMS-gateway címét, az elküldendő üzenetek számát és az áldozat telefonszámát. Ha a szám elő van fizetve az SMS-szolgáltatásra, semmi nem védi meg, hogy beborítsa az elküldött adatmennyiség, és a spam üzenetek között elvesszenek a saját fontos SMS üzenetei.
Az internetes SMS szolgáltatók szintén védtelenek a gateway nyújtotta lehetőségek kereskedelmi célú használói ellen. A bombázók mellett ugyanis akadnak olyanok, akik vaktában beírt számokra kéretlenül SMS-reklámokat postáznak. Ha a szám "beveszi" az első SMS-t (vagyis nem pattan vissza, mondjuk a rossz szám, vagy az elő nem fizetett szolgáltatás miatt), a reklámozók nyomban felvehetik a listájukra, és a spam elárasztja a telefon kijelzőjét.
Ausztriában már a fogyasztóvédelem is felfigyelt a jelenségre. Az érintett mobiltulajdonosok felháborodása érthető, hiszen az utóbbi hetekben egyre többen fedezik fel az ingyenes reklámozás lehetőségét. A telefonok a feladótól és tartalomtól függetlenül sípolással veszik tudomásul az üzenet érkezését. A tulajdonos pedig biztosan rápillant a kijelzőre, hátha valami fontos üzenet jött. Kívánhat-e valaki ennél jobb hirdetőfelületet?
Az ellenállás hiábavaló, a reklámozók is SMS-gatewayt használnak a spam elküldésére, a telefon tulajdonosa pedig feladóként csak egy semmitmondó anonim számot lát. A szolgáltatók a felhasználókhoz hasonlóan tehetetlenek. A kéretlen reklámok feladási helyeként is fungáló sms.at üzemeltetője például arra panaszkodik, hogy az adatvédelmi rendelkezések miatt nem ellenőrizheti, hogy az oldalukat felkereső havi 6 millió látogató közül ki él vissza a szolgáltatással.
Egy szűrési lehetőség azért van, a felhasználó meghatározhatja, hogy az üzenetei tárolódjanak el. Akkor szokták ezt használni, ha például fenyegetések érkeznek SMS-ben, és a rendőrség meg akarja határozni az üzenetek pontos eredetét. De ez közel sem nyújt védelmet az SMS-spam ellen, a telefon ugyanúgy csipog, ha "jó" és ha "rossz" üzenet érkezik rá. Az sms.at oldalon az SMS-küldési lehetőséget egyelőre nem akarják megszüntetni.
Jogi szempontból az SMS-reklám nem is létezik - hangsúlyozzák az osztrák fogyasztóvédők. Az országban ugyanis tilos a telefonon, faxon vagy emailben végzett reklámtevékenység. Az SMS pedig értelemszerűen ez utóbbi csoportba tartozik.