Droid- és tehénpara - iDon't.com
Az iKtatúra ellen
A kiáltvány a szabadgondolkodókat, ellenzőket és elégedetlenkedőket szólítja meg: "itt az idő, hogy fellázadjunk az iKtatúra ellen!" A Sandisk ellenkampánya elsősorban azokat akarja megszólítani, akiknek elegük van az iPod diktálta kulturális komformitásból.
Azért az iDon't kampányoldala nemcsak a fikázásból áll: egyben hirdetik is a SanDisk Sansa e200-as zenelejátszóját. Hátha jön is valami a konyhára az iPod-ellenességből. Az iDon't kampányoldala nem csak színtiszta agitációból, iPodot hallgató birkákból áll: összekapcsolnak minket a legjelentősebb iPod-ellenes weboldalakkal is.
Itt van mindjárt az Anything But iPod, mely mindennel foglalkozik, ami mp3-lejátszó és nincs rajta almalogó. A Cyber Rodent pedig kis körképet ad arról, hogy hogyan lehet kreatívan gúnyolni egy "i"-vel kezdődő márkanevet.
Érzéki önfényezés - iPod.com
Persze egy igazi gerillakampányból nem hiányozhatnak a pólók és terjeszthető poszterek, matricák sem: a majom iPod-tulajdonos vagy a fehér fülhallgató, mely hátraköti az iPod-tulajdonos kezét.
Az Apple-nek ugyanakkor nem annyira a rivális cég mocorgása, mint a következő negyedéves eladási adatok miatt kell aggódnia. Gene Munster, neves Wall Street-i elemző szerint bár a piac 8,6 milliós eladást valószínűsít ebben a negyedévben, az ő számításai szerint az iPodok nem fogynak olyan mértékben, mint várják, írja az Mp3.com. Munster úgy laklulál, hogy az iPod-eladások inkább a 8 millióhoz fognak közelíteni (tippje: 8,26 millió). Az előző negyedévben az Apple saját adatai szerint 8,5 millió iPod fogyott.
Még ha a várakozások alatt lesz is az iPod-eladás ebben a negyedévben, ha figyelembe vesszük, hogy az Apple 2001 óta több mint 50 milliót adott el mp3-lejátszójából, bukásról még messze nem lehet beszélni.