További MP3 cikkek
Mindez mellékszál csupán, hiszen a show opálos fényét az éleződő konzolháború adta. A Microsoft-gépezet befenyítette a konkurenciát Xbox konzolja november 8-i megjelenési dátumával, amire a Nintendo dinamikusan kontrázott november 5-tel. A vakítóversenyből LA-ben legalábbis az Xbox került ki fényesebben, hiszen a szoftvergyár első konzoljáról gyakorlatilag már mindent tudni, míg a Nintendo még most sem volt képes kibökni, mekkora készlettel indul neki a piac letarolásának.
Xbox a GameCube ellen
A Microsoft konzolja november 8-án 299 dollárért fogja ellepni az össze létező lerakatot. Bill Gates spanjai 6-800 ezer darabbal készülnek az első rohamra, amitől azt remélik, elkerülhetik a Playstation 2 sorsát. A Sony-játékgép tavalyi startját Amerikában hónapokra belassította a folyamatos készlethiány. A Microsoft két hónap alatt mintegy 1,5 millió eladott példánnyal számol (darabonként 125 dolláros veszteséggel), amihez 15-20 játékot lehetne beszerezni.
A Nintendo a Microsoft 500 millió dolláros reklámhadjáratát meglovagolva véletlenül épp három nappal a konkurencia előtt kívánja leosztani a fiataloknak a GameCube-ot 199 dollárért. Az új géphez hat saját fejlesztésű játékot árul majd a cég (az első természetesen Mario Bros kistestvére, Super Smash Bros), egyenként 50 dolláros áron.
A japán Matsushita röviddel a GameCube megjelenése után tervezi piacra dobni a játékgép hibrid-változatát, amelyet DVD-lejátszóval frissít. A készülék még a Nintendo és a Matsushita 1999-es megegyezése nyomán jöhet létre, egyelőre ismeretlen áron fogja felvenni a küzdelmet a PS2-vel és az Xbox-szal.
A játékválaszték és a hardver egyaránt az egyelőre a Sony PS2 árával megegyező Xbox irányába billenti el a mérleg nyelvét. A Micorsoft szinte elkerülhetetlen sikerét látszik garantálni az a tény is, hogy míg Redmondban a jövőt a hálózati játékokban látják - itt elsősorban a netről bővíthető szoftverekre gondolnak -, addig a Nintendo az online piacot olyan szinten lesajnálja, hogy az Ethernet-csatoló beépítését kívül még elméletben sem foglalkoznak a hálózati tartalomszolgáltatás gondolatával.
A nevető harmadik
Bár a Playstation 2 techinkai paraméterei szolídabbak az Xboxénál, jó másfél éves előnye stabil pozíciót biztosít a Sony-nak a konzolpiacon. A japán vállalat fő célja már nem is a sokszáz játék értékesítése, hanem a PS2 mindenre használható multimédiás centerré alakítása.
Hardveres kiegészítések sorát a 40 dolláros Ethernet/modem adapter nyitja, amivel szélessávú és dialupos internetes kapcsolat egyaránt létesíthető bármelyik szolgáltatónál (alapból az AOL-nál), a 40 GB-os merevlemez pedig elegendő tárhelyet biztosít gyakorlatilag mindenre. Mindkét kiegészítő novemberben nyit, szintén meglepő módón az Xbox-megjelenésével egyidőben.
Ugyanekkor várható egy LCD-monitor, periféria-vonalon pedig a billentyűzet és az egér feltűnése. A kis híján totál PC-sített PS2 szoftverfronton sem marad magára. A Sony megállapodásainak köszönhetően a merevlemezen alapból lesz az America Online farmjából saját Netscape-böngésző, üzenőszoftver, a RealNetworks-től audio- és videostream, valamint Flash Player a Macromediától.
A hardvergyártásról lepattant Sega szoftveres-üzemmódban harcol az életben maradásért, idén tíz játékot ígér a GameCube-ra. A Japánban már szeptember 14-én megjelenő Nintendo-konzol mellett a PS2 és az Xbox táborát is célba veszi. A Sega Sonic-csapata szerint a három gép közül a GameCube-ra lehet a leggyorsabban játékot fejleszteni.
Játékok mobilra
A konzolok és a PC-k mellett a legádázabb küzdelmet a mobil eszközökre játékot fejlesztő szoftvercégek folytatják. Ellenük szinte az összes elem összeesküdött: brutális processzorok, szélesvásznú LCD-monitorok és kényelmes kontrollerek helyett van egy parányi monokróm kijelző, amit egy ványadt hardver hajt.
A ZIOSoft és a THQ újra felfedezi a 8-bites környezetben programozás diszkrét báját, amikor az erősen behatárolt hardveres lehetőségek feszes kódot követelnek meg, mint az orosz . A THQ a következő generációs telefonokra gyúr, amelyek szerintük már GameBoy Color-képességekkel fognak bírni.
Az apró, 10-20 perces adagokban szállított szórakoztató játékokat önmagukban ritkán vásárolják a felhasználók. Egy-egy szoftver sikere azon múlik, hány mobilszolgáltató telepíti a játékot a hálózatában, amit azután használat vagy havi díj után számláz ügyfeleinek.
A Nokia fejlesztői házi felmérése szerint például a Nokia 3310-el bevezetett Space Invaders lövöldözős játékkal a készüléktulajodnosok mintegy fele heti rendszerességgel üti el az idejét. A Nokia a telefongyártók közül élen jár a fejlesztésben, a mostani E3-on például két új Nokia 9210 Communicatoron működő játékot mutatott be, a mobil focit és a golfot. A játékokat a Communicator nagyfelbontású színes képernyőjére és a Symbian platformra optimalizálták. A Nokia 9210 Kommunikátor tulajdonosok mindkét játékot a Club Nokián keresztül tölthetik majd le.