Az anya, Elizabeth Woolley hiába tudakolta az Everquestet fejlesztő Sony Online Entertainmenttől, hogy mi is történt pontosan a játékban, segítséget nem kapott. A cég képviselője arra hivatkozik, hogy azzal megsértették volna a többi játékos felé vállalt titoktartási szerzôdést.
Az anya perre készül
Woolley most pert fontolgat annak kiderítésére, hogy fia a játék mely pontjánál tartott, és egyben szeretné elérni: kötelezzék a Sonyt, hogy helyezzen el a dobozon a játék veszélyeire figyelmeztető feliratot.
- Az egyetlen dolog, amit szeretnék: beletekinteni a fiam játéknaplójába - mondja Woolley anyja. - Egy héttel a történtek előtt kilépett állásából és semmi mással nem törödött, csak a játékkal. Az életében nagyobb trauma nem érte, ezért tudni akarom, mi történt a játékban, ami tettéhez vezetett.
Zavaró tényezők
Az idézett nyilatkozatnak ellentmond, hogy Shawnt korábban kezelték epilepsziával, depresszióval, valamint skizofréniával is. Így az EverQuest feltehetőleg már korábban is meglévő problémákat hozott csak felszínre.