![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![Párizs minket is várt: az Index helyszíni stábja is rácsatlakozott az olimpiára](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5747/57478/574785/57478563_4251271_8faf1cbc1b9d98fe8cf5c41d22bcb69e_wm.jpg)
Az iPod felhasználói sokkal több időt töltenek zenehallgatással, mint videonézegetéssel, mutat rá a fogyasztói szokásokra a Nielsen Media Research friss felmérése. Ez egyébként az első kutatás azóta, hogy az Apple tavaly videoletöltéssel bővítette az iTunes online zeneáruház kínálatát.
A lehangoló adatok szerint az iPodon és az iTuneson lejátszott fájloknak kevesebb mint 1 százaléka videotartalom. Ha csak a Video iPod-felhasználókat vesszük, az arány ekkor is csak 2,2 százalék. A kutatás szerint az iPod-tulajdonosok mindössze 15,8 százaléka játszott le valaha videofájlt zsebgépén vagy az iTuneson.
Az adatokból kiderül, hogy a videolejátszásra alkalmas iPod nem teljesíti az Apple várakozásait. Az eredményeket elemző Hollywood Reporter szerint a Nielsen felmérése felveti azt a kérdést is, hogy valóban képesek lesznek-e komoly tábort szerezni maguknak a mobilkészülékekre méretezett videotartalmak. A legoptimistább értékelés szerint nem totális kudarcról, csupán a piac vártánál sokkal lassabb beindulásáról beszélhetünk.