További MP3 cikkek
A játél elindítása után, mindenki rögtön szeretne beülni egy csúcs járgányba, és nekiesni a játéknak. Ahhoz hogy a bajnokságot elkezdhessük, ki kell járnunk egy oktató jellegű iskolát, mely az alapoktól, fokozatosan megtanít mindenre, amivel a bajnokságon találkozhatsz. Aki ezt nem kívánja végig csinálni az se csüggedjen, hardcore játékosok számára megtalálható a jól megszokott Arcade mód, ahol gyenguszkább körülmények között hasíthatja a betont.
A látvány pazar
Sajnos a sok éves TM kormánykámat nem sikerült bekalibrálnom neki, az istennek sem látta, így hát maradt a szerényebb élvezeteket, és nagyobb kihívást jelentő keyboard. De most már kezdjünk el játszani is! Betöltök egy Time Trial pályát, a látvány pazar, a részletesség ellenére sem szaggat, ellenben a RC 2000 robosztus gépigényével, pedig a látvány talán még felül is múlja azt.
A kamera kezelése is nagyon tuti, mindenki megtalálja a magának megfelelőt, sima üres külső nézetet a lökhárító aljáról, egy műszerfalas belső nézetet (cool), egy szimpla hátsó nézetet, és egy nagyon érdekes, a Grand Theft Autoból megismert felülnézetit is.
Nézem a tájat
Közben elég sokszor kifutok a pályáról, a fizikai modellben nem csalódtam, nem repdes a kocsi 1-1 padkától (az autók súlya kb 90%-a a valósnak), a környezeti hatásoknak megfelelően kezd elszíneződni a kasztni, még a gumikon is tanúlejét láthatjuk annak, ha a betonról véletlenül lefutunk a homokba vagy kavicsba, rögtön telemegy, beleragad minden.
A kanyarokat is rendesen lehet venni elegendő gyakorlás után, bár mintha a roadside-olás lehetőségét kicsit visszavették volna, nem úszik rendesen a kocsi. A pályák kidolgozására nem lehet különösebb panasz, bár ha piszkálódni akarnék megkérdezném a fejlesztőket, hogy 140-nél miért hagyja le a kocsit egy sirály, hehe! A környezet csodás, nem egyszer előfordult velem, hogy a verseny befejezte után nem mentem tovább, hanem még egyszer végigmentem rajta. Van viszont egy rettenetesen idegesítő pontja a játéknak, történetesen hogy a versenyek végén nem dönthetem el hogy meg kívánom-e nézni a visszajátszást, neeeem, beérek a célba és már kezdi is, egy ESC és csak most vagyok az eligazításon, ehhh!
A hangok nagyszerűek
A játék hangjai nagyszerűek, a motorok zúgása sokszínűre és élethűre sikeredett. Bár igazán akkor hallhatunk finomságot ha a visszajátszásnál külső nézetre váltunk, a terepviszonok közötti különbségek hallhatók, a madárcsicsergés az erdőben, különböző pályagépek zaja, egyszóval minden! A verseny közben úgysem fogunk másra figyelni, mint hogy mit mond az itiner, a motor dorombolására, és hogy jól váltott-e az automata váltó.
A játékban rengeteg ismert autótípust dolgoztak fel hivatalos licencek alapján, valódiak az autók és a pilóták. A versenyek előtt(a bajnokságban) nagyon élvezetes a várható körülményeknek megfelelően belőni az autókat, szöszmötölni vele...! Persze azok is megtalálják a maguk számítását, akik nem vágynak ennyire élethű szimulációra. Nekik ott az Arcade mód. Itt az a cél, hogy más-más szakaszokon, az utolsó helyről indulva, felverekedjük magunkat az élre.
Megtalálta a középutat
Mindent összevetve, nem sikerült rosszra a Pro Rally 2001, nagyjából azt hozta amit vártam tőle. Nehézség szempontjából megtalálta a középutat a fentebb említett két program között, grafikailag pazar, hangulatilag úgyszintén, de trónfosztásról talán mégsem beszélhetünk. Nem mérföldkő, de nem szabad kihagyni !