A japánok nem viccelnek, ha rajongásról van szó (ide nem vág, de jó példa az egyre jobban elhatalmasodó Beckham-mánia). Ezért az igazán ütős hely a két termet összekötő nyitott tér. Ott saját készítésű szuperhős-kosztümökben parádéznak fáradhatatlanul a komolyan elkötelezettek; a kevésbé lelkes rajongók készen vásárolt jelmezekben fényképezkednek. A mainstreamnek számító figurák mellett, mint amilyen a Solid Snake, olyan jelmezek vonulnak fel, melyeket a helyieken kívül valószínűleg csak a külföldi hardcore rajongók ismernek. A jelmezesek önbizalma egész nap töretlennek tűnik, akárcsak az öröm, amellyel pózolnak a kamerák előtt.
Kínmosolygás, céges aerobik
|
Tekintse meg képeinket! |
Kevésbé lelkesek a reklámanyagot osztogató hostessek, ha fotózkodásról van szó. Feladatuk egyáltalán nem irigylésre méltó: nyálcsorgató látogatóknak (ide értve a szerzőt is) bájolognak naphosszat arcukon begyakorolt, reflexszerű mosollyal. Szívből jövőt valószínűleg csak a kávészünet gondolata csalhat az arcukra, de ez érthető.
Standolt a helyi cégek színe-java. Köztük - az olyan nagyágyúk mellett, mint a Microsoft, a Sega, a Namco, a Konami és a Takara - külföldön kevésbé ismert cégek is képviseltették magukat. Ami mindenképpen említésre érdemes, az a piacvezető Sony inter-és hiperaktív virtuális mákonya, az Eye-Toy. A konzolra kapcsolható kamerát magukra irányítva a játékosok belekerülhetnek a játékba, és karjuk mozgatásával irányíthatják a gépet. A nindzsaharcos és ablakmosós játék mellett Japánban várhatóan népszerű lesz a novemberben megjelenő táncolós Groove. A többszintes színpadon részmunkaidős japán diákok és külföldiek járták dervistáncukat a képernyők előtt.
Érdekes, hogy a Nintendo nem jelent meg önálló standdal, hanem még augusztusban tartott külön sajtótájékoztatót. A vártnál gyengébb eladások és a visszafogottabb PR a vérszomjasabb szakzsurnalisztákat már arra készteti, hogy a céget a hardverfejlesztőként a Dreamcasttal elvérzett SEGA után a konzolháború következő áldozataként emlegessék.
Konzolháborúk
|
Klikk a képre! |
A külföldi cégek közül az idén is a Microsoft prezentálta magát a leglátványosabban. Erőfeszítéseik ellenére az XBox magasról tesz az ambíciózus értékesítési tervekre, a japán piacon a szoftvermonszter konzolja eddig krónikusan alulperformál. Ennek ellenére az XBox jövőjét illetően vannak optimistább japán fejlesztőcégek is. Például a konzolpiacon kivárásra játszó Tecmo mutatott be ízelítőt kizárólagos fejlesztéseiből, a Ninja Gaidenből és a Dead or Alive Online-ből.
Korábban voltak olyan évek, amikor tavasszal és ősszel is megrendezték a kiállítást, idén be kellett érnünk egyetlen alkalommal. A magát a világ legnagyobb játékipari vásáraként hirdető TGS veszíteni látszik korábbi presztízséből, az amerikai E3 a japán cégek körében is fontosabb fórummá lépett elő. Fogjuk a recesszióra.
Százötvenezer látogató
| |
A Tokyo Game Show 2003 vásár három napja alatt százötvenezer látogatót fogadott. A tizenharmadik alkalommal megrendezett kiállításon 111 koreai, tajvani, japán és amerikai játékfejlesztő cég mutatta be több mint ötszáz új videojátékát és hardvereit. A legnépszerűbbnek az internetes és mobil játékok bizonyultak. A gyerekek számára elkülönített területen a három nap alatt 18 ezer kiskorú játszott a kiállított analóg és digitális gépekkel.
|
|
5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!