Egész hétvégén akadozott az internetszolgáltatás a UPC előfizetőinek. Böngészésnél, levelezésnél nemigen lehetett észrevenni az üzemzavart, de a sebességérzékeny alkalmazások (videómegosztók, online hangátvitel, játékok) gyakorlatilag használhatatlanok voltak az általános lelassulás és a nagyjából percenként bekövetkező, több másodperces leállások miatt. A helyzetet bonyolította, hogy a hiba forrása nem a magyar UPC-hálózaton belül volt. Az üzemzavart végül hétfőn kora délután sikerült elhárítani, de a nyugalom nem tartott sokáig: több olvasónk jelezte, hogy kedd reggel újrakezdődtek a problémák, ugyanazokkal a tünetekkel, mint a hétvégén.
A cég egy amerikai szerver hibájára hivatkozott, aminek részben ellentmondtak azok a hétvégéről, illetve kedd reggelről származó traceroute-tesztek, amelyek azt mutatták, hogy a magyar UPC-hálózatában nincs semmi gond, azonban már az európai Chello-szerverek 2-5000 milliszekundumos válaszidőkkel reagáltak Ausztriából, illetve Hollandiából, mielőtt amerikai célpontok felé indultak volna.
Végül fény derült a magyar hálózatot megbénító amerikai szerver titkára. „A problémát az okozta, hogy az adatforgalmunk egy részének továbbításához használt egyik uplink szolgáltató USA-beli routere meghibásodott. Ennek következtében folyamatosan újra kellett számolni a használható utakat ennek a routernek, illetve a hozzá csatlakozó, vele információt cserélő többi routernek is. A sok útvonal-újraszámolás miatt nőtt meg időnként az adattovábbítás ideje a mi hálózatunk egy részén is" – mondta el kérdésünkre a UPC kommunikációs igazgatója.
Az Index által megkérdezett hálózati szakemberek szerint reális, hogy egy ilyen hiba megtalálása ilyen hosszú időt vegyen igénybe, az azonban nehezen érthető, hogy a hibakeresés idejére miért nem irányították át az adatforgalmat egy másik útvonalra.