A Bing lassan, de biztosan jön fel a keresők piacán, ahol centiről centire fogy a Google előnye; a Microsoftnak hosszas alkudozás után csak sikerült megszereznie a Yahoo keresőbizniszét, és a Facebook is beszállt a versenybe egy gyors bevásárlással. A Google még mindig toronymagas piacvezető, és óriási pénzeket tesz zsebre a keresésekhez kapcsolódó hirdetések kiszolgálásával, mégis, most olyan dolog történt, ami a keresők világában nemigen szokott: nem a Google-ről szólnak a hírek.
Ez pedig tarthatatlan állapot, de Mountain View-ban megvan a válasz a vészhelyzetre. A Google bejelentette, és rögtön egy kis bepillantást is engedett a következő generációs keresőjébe, ami Caffeine néven fut, és a legnagyobb titokban már hónapok óta dolgozik rajta egy kisebb hadseregnyi programozó. A cél az új keresővel elsősorban az indexelés sebességének javítása, és a találatok közül az igazán fontosak kiemelése; vagyis hogy az oldalak hamarabb kerüljenek be a Google adatbázisába (ez például a friss híreknél roppant fontos), és okosabban válogassa ki a találatok közül a rendszer azokat, amiket a találati lista elejére rak.
Az új kereső félkész, még bőven fejlesztés alatt álló, de már működő verzióját itt lehet kipróbálni, a fejlesztők azt kérik, hasonlítsuk össze a találati listáit a régi rendszerével, és segítsük a programozók és tesztelők munkáját azzal, hogy megírjuk a tapasztalatainkat.
A Caffeine-ről egyelőre csak annyit lehet biztosan kijelenteni, hogy azonos keresőkifejezésre rendre más találati listát ad, mint a Google, de hogy valóban frissebbek és pontosabbak lennének az eredményei, még nem. Korai is lenne elvárni ezt az első publikus tesztverziótól, aminek egyes szakértők szerint csak annyi az üzenete, hogy igen, élünk és éppen nagyon dolgozunk valamin, ami már működik, és ha kész lesz, mindent le fog nyomni.