A Google lecserélné a Street View reklámjait
Érdekes bejegyzésre bukkantak szemfüles bloggerek az amerikai szabadalmi hivatal publukis adatbázisában. A szabadalmi kérvényt a Google még 2008 nyarán nyújtotta be, de csak most tették nyilvánossá (szokás ilyenkor másfél év időt hagyni a szabadalmat benyújtó cégnek, hogy dolgozzon az ötleten).
A szabadalomban arról van szó, hogy három dimenziós, térkép jellegű környezetben ami praktikusan a Google Maps utcai szintje, a Street View hogyan ismerjünk fel és manipiláljunk képrészleteket. A Google már alkalmaz egy ideje ilyesfajta technikákat, például az arcok automatikus kitakarására, most azonban ennél többről van szó.
A szabadalom leírásából kiderül, hogy egy olyan rendszert védett le a Google, ami a Street View fotóin látható óriásplakátokat, posztereket és más utcai hirdetéseket ismeri fel automatikusan, majd lehetéséget ad azok lecserélésére. Első körben ezt a Google hirdetések aktualizásálára használná: a szabadalomban egy színház példáját hozzák fel, aminek a homlokzaták az éppen játszott darabok poszterei vannak. A Street View képein eredetileg azok a képek maradnának ott, amik a fotózás időpontjában voltak, az új rendszerben viszont a színház mindig lecserélhetné őket, ha új darabot tűz a műsorára.
Később a leírás kitér arra is, hogy a hirdetési felületek tulajdonosai a Google-ön keresztül eladhatnák az adott felületek Street View-n látható virtuális változatát annak, aki a legtöbbet ígéri érte. Persze ez egy sor jogi problémát vet fel, és a szabadalmaztatásból még nem következik egyenesen, hogy ezt rögtön be is akarná vezetni a Google, mindenesetre a megfelelő technológiája már megvan rá, hogy újabb hirdetési felületekből csináljon pénzt a neten.