Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A Google lecserélné a Street View reklámjait

2010.01.12. 12:33
A Google most nyilvánosságra került, másfél éves szabadalma szerint olyan rendszert dolgozott ki, ami automatikusan felismeri a Google Maps közeli képein az óriásplakátokat, majd lehetőséget ad arra, hogy azokon a régi reklámokat le lehessen cserélni.

Érdekes bejegyzésre bukkantak szemfüles bloggerek az amerikai szabadalmi hivatal publukis adatbázisában. A szabadalmi kérvényt a Google még 2008 nyarán nyújtotta be, de csak most tették nyilvánossá (szokás ilyenkor másfél év időt hagyni a szabadalmat benyújtó cégnek, hogy dolgozzon az ötleten).

A szabadalomban arról van szó, hogy három dimenziós, térkép jellegű környezetben ­ ami praktikusan a Google Maps utcai szintje, a Street View ­ hogyan ismerjünk fel és manipiláljunk képrészleteket. A Google már alkalmaz egy ideje ilyesfajta technikákat, például az arcok automatikus kitakarására, most azonban ennél többről van szó.

A szabadalom leírásából kiderül, hogy egy olyan rendszert védett le a Google, ami a Street View fotóin látható óriásplakátokat, posztereket és más utcai hirdetéseket ismeri fel automatikusan, majd lehetéséget ad azok lecserélésére. Első körben ezt a Google hirdetések aktualizásálára használná: a szabadalomban egy színház példáját hozzák fel, aminek a homlokzaták az éppen játszott darabok poszterei vannak. A Street View képein eredetileg azok a képek maradnának ott, amik a fotózás időpontjában voltak, az új rendszerben viszont a színház mindig lecserélhetné őket, ha új darabot tűz a műsorára.

Később a leírás kitér arra is, hogy a hirdetési felületek tulajdonosai a Google-ön keresztül eladhatnák az adott felületek Street View-n látható virtuális változatát annak, aki a legtöbbet ígéri érte. Persze ez egy sor jogi problémát vet fel, és a szabadalmaztatásból még nem következik egyenesen, hogy ezt rögtön be is akarná vezetni a Google, mindenesetre a megfelelő technológiája már megvan rá, hogy újabb hirdetési felületekből csináljon pénzt a neten.