Első lépésben a Bing kereső a Yahoo amerikai és kanadai oldalaira beérkező, angol nyelvű kereséseket kezeli, a teljes nemzetközi Yahoo-hálózat átvétele 2012-re fejeződik be. Akkor sem teljesen, a japán Yahoo ugyanis külön cégnek számít, és a nagy rivális Google-lel van hosszú távú szerződésük a keresések kiszolgálására.
A Microsoft és a Yahoo évekig küzdött külön-külön a Google ellen a keresők piacán, elég kevés sikerrel. 2008 februárjában aztán a Microsoft úgy döntött, erőből oldja meg a problémát, és 47,5 milliárd dolláros felvásárlási ajánlattal kereste meg a Yahoo-t. A hónapokig húzódó tárgyalásoknak végül az lett az eredménye, hogy csak a keresőbizniszt, és az online hirdetéskiszolgálást veszi át a Microsoft tíz évre. Ebben 2009 nyarán sikerült megegyezniük, a versenyhivatal pedig idén tavasszal adta áldását az üzletre.
A Yahoo és a Bing összesen 28 százalékot birtokol az amerikai keresőpiacból, ahol a Google 66 százalékos részesedéssel toronymagas piacvezető. A világszintű adatokat tekintve a Google szintén 66 százalékon áll, a kisebb-nagyobb, helyi keresők népszerűségét pedig a Bing és a Yahoo látogatottsága sínyli meg, mindkettő részesedése 10-11 százalék körül mozog. Így ha a Microsoft átveszi a Yahoo majdnem összes keresésének kiszolgálását, világszinten a Google-nek a harmadát, Amerikában majdnem a felét fogja produkálni.