A Google augusztusban vásárolta fel a like.com vizuális keresőmotort, és most kiderült az is, mit kezd a 100 millió dollárért megszerzett technológiával: a cég elindította a ruhakereső és -vásárló közösségi oldalát, a boutiques.com-ot.
Az oldal alapja az a keresőmotor, amivel vizuális jellemzők (méret, szín, stílus) alapján kereshetünk ruhákra és kiegészítőkre. A kedvenceiből aztán minden látogató összerakhatja a saját virtuális butikját, amivel egyrészt a keresőalgoritmusnak segít a saját személyes ízlése szerint rendezni a keresések találati listáit, másrészt bárki megnézheti a válogatásunkat, mint egy közösségi oldal profiloldalát. A cég erre építi a boutiques.com marketingjét is, celebeket kértek fel, hogy állítsák össze a saját butikjukat.
Az ötlet alapját adó like.com úgy működött, hogy leszerződött online boltokkal, akik jutalékot adtak nekik a kereséseken át a boltba kerülő vásárlók költekezéséből. A boutiques.com üzleti modelljét a Google nem részletezte, de az biztos, hogy már csak a cég súlya és a körülötte levő állandó médiafigyelem miatt alaposan felkavarhatja az online divatbizniszt. Az oldalra egyelőre csak Amerikából lehet regisztrálni.