A Facebook lepattant Japánról

2011.01.20. 15:03
Óriási bukás Japánban a Facebook, a közösségi oldal, ami a világ minden más országában (kivéve persze ahol be van tiltva) sikeres, és a legtöbb helyen könnyedén lenyomta a helyi konkurenciát, a világ technológiailag egyik legfejlettebb országában eddig kudarcot vallott.

A CNN annak apropóján nézett utána a közösségi oldal japán helyzetének, hogy az országban csúfosat bukott az Arany Glóbusz-díjátadón arató Facebook-film, és a bemutató hetében elveszítette a jegybevételi versenyt a Boku to Tsuma no 1778 no Monogatari című japán filmmel szemben.

Egy felmérés szerint a japánok háromnegyede sosem hallott még a Facebookról, és a rendszeres internetezőknek mindössze a két százaléka regisztrált tag a közösségi oldalon. Összehasonlításképpen ez az arány az Egyesült Államokban 60 százalék. A japán kudarc azért is kínos a Facebooknak, mert így szinte teljesen kimarad a 2009-ben 8,5 milliárd dolláros forgalmúra becsült helyi online hirdetési piacból.

A közösségi oldalak népszerűsége egyébként nem kerülte el Japánt, a legnagyobb ilyen helyi oldal, a Mixi 21,6 millió taggal több mint tízszeresen előzi meg a japán facebookozók táborát, akik a felmérések szerint leginkább olyanokból állnak, akik több-kevesebb időt külföldön éltek.

Szakértők szerint a jelenség hátterében az lehet, hogy a japánok egyrészt idegenkednek minden nem japán dologtól, másrészt azt különösen nem szeretik, hogy az interneten a saját nevükkel szerepeljenek. A Twitter például, ahol álvéven mikroblogolhat bárki, sikeres Japánban is, és a helyi közösségi oldalak sem kérik a valódi személyazonosság felfedését. Ironikus, hogy ezek az oldalak egyébként a Facebooktól kölcsönzött ötletekkel (mint a külső fejlesztésű alkalmazások) hódítanak.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM