A Gazdasági Versenyhivatal szakértői 2007 nyarán kezdték vizsgálni, hogy a UPC 2006-ban és 2007-ben megtévesztő módon hirdette-e a szélessávú előfizetéseit. Az eljárás során kiderült, hogy jónéhány reklám alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A UPC hirdetéseiben az szerepelt, hogy a chello extreme csomag letöltési sebessége 10240 kilobit/másodperc, a chello professional csomagé pedig 20480 kilobit/másodperc. A GVH rendelkezésére bocsátott mérési eredményekből azonban az derült ki, hogy 2007. március 1. után a letöltési sebesség egyszer sem érte el a reklámokban megjelölt sebességet. Mindezek alapján a GVH megállapította, hogy a letöltési sebességre vonatkozó reklámígéretek nem voltak megalapozottak.
Az interneteléréseknek a sávszélesség mellett az ár a leglényegesebb tulajdonsága, hiszen maguk a piaci szereplők is e két tulajdonságot emelik ki hirdetéseikben. A versenyhivatal szerint a UPC a sávszélességen kívül a szolgáltatás áráról sem adott pontos tájékoztatást. A társaság több reklámjából nem derült ki, hogy a meghirdetett árak csak hűségnyilatkozat alárírása esetén érvényesek. Ugyancsak hűségnyilatkozatot kellett aláírni, ha az ügyfél hozzá akart jutni a reklámozott ajándékokhoz (telefonhoz, hordozható DVD lejátszóhoz, Nintendóhoz).
Mivel a hűségnyilatkozat is a szolgáltatás lényeges tulajdonsága, a közlés hiánya a fogyasztók megtévesztésének minősül.
A versenyhivatal 10 millió forintos bírságot szabott ki a UPC-re, és az összeg megállapításakor súlyosító körülmény volt, hogy a UPC-t korábban már kétszert elmarasztalták a fogyasztók megtévesztése miatt. Ugyanakkor enyhítő körülménynek számít, hogy a UPC igyekezett kárpótolni a hibabejelentéssel hozzá forduló fogyasztókat. A társaság változtatott a hűségnyilatkozattal kapcsolatos kommunikációs gyakorlatán, és a GVH álláspontjának megismerése után módosította rendszerének beállításait, így például a chello professional előfizetői esetében 22 megabitesre állította be a vonalat, hogy valóban elérhetővé váljon a reklámozott 20 megabites sávszélesség.
A távközlési társaság ezen kívül a fogyasztói tudatosság erősítése érdekében vállalásokat is tett, ami a bírság körében szintén enyhítő körülménynek bizonyult. Weboldalán, magazinjában és terméktájékoztatóiban elérhetővé tesz egy Kisokos nevű kiadványt, amely az internet biztonságos használatáról és a technikai paraméterekről nyújt bővebb információkat.