Rekord 4,2 milliárd dollár volt az online hirdetési bevétel 2006 harmadik negyedévében, jelentette az Interactive Advertising Bureau és a PricewaterhouseCoopers. Az előző év azonos időszakában ez az érték még csak 3,1 milliárd volt, vagyis egy év alatt 33 százalékos növekedést produkált a piac. (Az idei év második negyedévéhez képest 2 százalékos a növekedés.)
Az IAB a dinamikus növekedést azzal magyarázza, hogy a hirdetők egyre inkább látják a lehetőséget az interaktív hirdetési formákban: egyre jobban érzékelik, hogy ez a hirdetési forma hatékony a vágyott célcsoport elérésében és megnyerésében.
A mostani rekorderedmény egyben azt is valószínűsíti, hogy a sikeres negyedév után jó esély van arra, hogy az éves eredmény is minden eddiginél pozitívabb legyen. A piac egyébként nyolcadik negyedéve folyamatosan nő.
A piac növekedését történeti távlatokban elemző Jason Calacanis szerint érzékelhető, hogy a növekedés a kezdetektől fogva töretlen, csupán a dotkom boom időszakában tört meg az egyenletes fejlődés, és ez azt valószínűsíti, hogy a 1999-2000-es időszakot sokkal inkább egyfajta érzelmi kilengés jellemezte.
Calacanis szerint a mostani robosztus növekedés nem fog hasonló veszélyhelyzetet teremteni, mivel sokkal több az online hirdetés, egyszerűbbé vált az online pénzköltés, megjelent nagy tömegben a valós közönség és a targetált hirdetési megoldások.