A Google lehet az első cég, mely a teljes amerikai online hirdetési bevétel negyedét birtokolja, írja az eMarketer. A várakozások szerint így az online cég 4 milliárd dolláros bevételt jelenthet be a 2006-os évre. Ez pedig jelentős előrelépés lenne a tavalyi 2,4 milliárd dolláros online reklámbevételükhöz képest.
Az előrejelzés egyébként azt is mutatja, hogy a Google kezd ellépni a hirdetési piac második legfontosabb szereplőjétől, a Yahoo-tól. Míg tavaly a két vezető internetes cég online reklámbevételei nagyjából megegyeztek, addig 2006-ban a Google már durván kétszer annyi online reklámbevétellel büszkélkedhet, mint legnagyobb riválisa.
A Yahoo lemaradásáért sokan a nem túl jól muzsikáló online hirdetési rendszerüket teszik felelőssé. A másik oldalról: a Google e téren elért sikereit sokan a jól működő szövegalapú online hirdetési rendszerének tulajdonítják.
A Yahoo megpróbál váltani
Így nem olyan meglepő, hogy a Yahoo előre hozta saját új online hirdetési platformja, a Panama Project bemutatását. A Yahoo reményei szerint ez a hirdetési platform hatékonyabban működik majd, mint elődje, s ez feljebb srófolhatja az árakat, melyből a Yahoo-nak több bevétele származhat.
A Yahoo egyébként elsőként bloggereknek mutatta meg az új fejlesztést, és az első értékelések viszonylag pozitívak voltak. Az elemzők elsősorban azt hangsúlyozzák, hogy a Panamával végre esélye lehet a Yahoo-nak felvennie a versenyt az online hirdetők szemében eddig sokkal jobbnak tartott Google-féle AdWordsszel.
A Yahoo kissé lehangoló harmadik negyedéves adatait (34 százalékkal kevesett profit) még egy bejelentéssel próbálta ellensúlyozni. A cég felvásárolta azt az AdInteraxot, mely cégeknek készít rich media hirdetési megoldásokat. Az akvizíció eredményeként a Yahoo várhatóan sokkal fejlettebb rich media hirdetéseket nyújthat grafikus hirdetési ajánlataihoz.