A Matáv a szolgáltatónak adott közleményében azt írja: a hibát azok az előfizetők észlelték, akik nem Siemens modemet használnak. A távközlési cég szerint valóban előfordulhat, hogy az ADSL hozzáférésen átmenetileg nem érhető el a maximális adatátviteli sebesség.
A Matáv vizsgálata szerint a hibát a Siemens felügyeleti rendszerének szoftverfrissítése okozta, a Siemens azonban cáfolta a hírt, mondván: az adott időszakban a Siemens Rt. nem végzett szoftverfrissítést a felügyeleti rendszeren. A neves elektronikai vállalat szerint az előfizetők körében tapasztalt sebességcsökkenés nincs kapcsolatban azzal az ADSL felügyeleti rendszerrel, amelyet a Siemens Rt. szállított az üzemeltető részére.
A vállalat képviselője az Indexnek írt levelében elmondta: a Siemens és a nem Siemens ADSL modemmel létesített ADSL kapcsolatok közötti esetleges sebesség különbséget az üzembe helyezéskor alkalmazott megfelelő beállítás biztosítja.
A Matáv most új ADSL profilok létrehozásával optimalizálja a sebességet; a munkát január 22-én elkezdték, de a hibaelhárítás folyamata csak február 6-án zárul le, derül ki a közleményből. A nem Siemens modemmel rendelkező ügyfelek esetében a frissítések lefuttatása öt perc leállást okozhat.