Nem mászkálnak
A tanulmány szerint az autó- vagy teherautó-vásárlás előtt interneten tájékozódók aránya idén 62 százalék, a 2000-ben mért 52 százalékkal szemben. Az átlagos vásárlóról kiderült továbbá: bátran vásárolgat az interneteten, és 6,8 autós oldalt látogat meg, mielőtt kikészítené a bankjegyeket.
A témába vágó tartalmak között a független autós oldalak a legnépszerűbbek, de a felhasználók rendszerint a kiszemelt autó hivatalos oldalát is felkeresik a részletes információk kedvéért.
A legnépszerűbb autós portálnak a Kelley Blue Books bizonyult, amely négy éve őrzi vezető pozícióját Amerikában.
A reklám a kulcs
A nem gyártóhoz kötődő oldalak között az Autobytel értékesítette a legtöbb járművet. A gyártók oldalai között a General Motorsé volt a legtöbb online autóeladás. Az eladott gépkocsik 6 százalékát online vásárolták - tavaly az új járművek 4,7 százalék idegenítődött el ilyen ugyanilyen módon.
A gyártók között a Fordé volt a leglátogatottabb és leghasználhatóbb honlap. A kutatás szerint a gyártók hirdetési akciókkal csábíthatják a legtöbb látogatót oldalukra: a látogatottságuk legnagyobb növekedésével büszkélkedő BMW és Isuzu online kampányolt.
A felmérés 26,400 vásárló megkérdezésével készült.