,,Biztonsági rés" az ügyfélszolgálatban |
Ettől vérszemet kapott a domainrabló és hamarjában megváltoztatta a domaint tároló nameszerver címét és a tulajdonos nevét. Az új tulaj a dzsakartai Billy Tandoko lett, aki a domain kezelésével a torontói Tucowst szerette volna megbízni, de a biztonság kedvéért a domaint átirányította a reserveme.com címre.
Ez már a Web.net ügyfeleinek is feltűnt, hiszen az oldalakkal együtt elszállt a levelezésük is. Az NSI ügyfélszolgálata nem fogadta kitörő lelkesedéssel az egyre szaporodó reklamácókat, bár állítólag nagyon kedvesen beszéltek bele a telefonba. Végül a sokadik kapcsolás után a Web Networks munkatársai eljutottak az NSI nyomozóhivatalához, de élő embert nem találtak arrafelé, így csak egy emailt tudtak hagyni nekik.
A Network Solutions egy nap elteltével kacsolatba lépett a Web Networks munkatársainak, akiknek először megígérte a domain adatainak visszaállítását, majd röviddel azután sajnálkozva közölte, még a hivatalos papírok bemutatása után sem tehet semmit. Az NSI-nél ugyanis megváltozott a technikai kapcsolattartó személy neve - természetesen a tolvaj nevére -, amit a regisztrátor szentnek és sérthetetlennek vélt. A meglopott cégnek azonban sikerült megértetnie magát a reserveme.com üzemeltetőivel, így azok visszairányították a domaint az eredeti tulajdonoshoz.
Mint kiderült a Web.net domaint lenyúló tettes felelős a Bali.com eltűntetéséért is, bár valódi személye és motivációja továbbra is ismeretlen. Tonya Hancherow a sértett cég képviselője hihetetlenkedve nyilatkozta, hogy egy könnyedén hamisítható feladójú emaillel akár 100 ezer dollárt érő domaineket el lehet tüntetni.
A Network Solutions állítja, az utóbbi években kevesebb mint tucatszor fordult elő hasonló eset. A Web Netwoks esetében a regisztrációs kérelmek folyamatosan elemkedő számával magyarázta, hogy az ügyfélszolgálat képtelen volt kezelni az ügyet. A tavaly júniusban liberalizált domainpiac bonyolult szabályozása a regisztrátor szerint megkönnyítette a domainlopásokat.