További Net cikkek
Eminem madárcsicsergésnek örül |
Egy név nélküli jóember minimalista honlapján néhány óra leforgása után cáfolta a CNN főoldalán is ,,megjelent" Eminem-hírt. Merthogy persze az infó kamu, az egészet csak barátja szivatására találta ki, aki pedig továbbküldte szerteszét. Ennek ellenére megjelenhetett a híportálon, az MTV online hírei között és még ki tudja, hol. A legutóbbi álhír, szintén a hétvégi termésből, például arról számolt be, hogy a leleplezték a Microsoft szexbotrányait, melyben Bill Gates férfidolgozóknak fizetett szexuális ellenszolgáltatás fejében.
Csak a címet figyeljék, mert csalok
|
http://www.cnn.com&story=breaking_news@1079066066/mathers.html
A trükk a cím a végén található, ugyanis bármit írunk a címsorba, ha az URL-ben @ (,,at" és nem kukac) szerepel, akkor a böngésző az @ után beírt URL-t nyitja meg. Így a CNN-es esetben az eredeti forrás helyett egy teljesen másik oldal nyílt meg, látszólag viszont marad a régi környezetben, mintha a CNN közölné.
Az olcsó ,,hack" visszatér
Al Gore kocsit hajt |
Módszerére többen felfigyeltek (nem Gore-éra :), mert ugyan az IP-cím trükközése jó ideje ismert volt, vezető hírportálon ebben a formában még nem alkalmazta senki. Vasárnapra azonban elszabadult a pokol és az Eminem-haláleset híre IRC-n, hírcsoportokon és e-mailen egyszerre megindult támadással a legtöbb helyre még így is eljutott.
Mi történt volna, ha egy nagyobb vállalatról jelenik meg valami hihetőbb szenzáció egy munkanap közepén? Az emberek 95 százaléka csak addig jutna el, hogy http://reuters.com/blabla, ránéz, a színek passzolnak, a hírdetés mozog, a szalagcím szerint az Intel új vezére úgy gondolja, processzorok helyett ezután inkább mégis cipőtalpat gyártanak. Egy jól szervezett, több (ál)forrással megtámogatott, több szakmai fórumra elküldött hírrel lazán felborítható egy punnyadt délután a tőzsdén.
Merthogy
Merthogy manapság az emberek egyre többett interneteznek a tévéhíradók rovására, a tőzsdecápák egy része pedig egyenesen átszokott a netre. A Pew Research Center nyári felmérése szerint Amerikában az aktív befektetők 45 százaléka, azaz majdnem fele fordul árfolyamokért először a nethez, 35 százalékuk pedig konkrét befektetési tanácsait is online szerzi be.
Ezzel persze nincs gond, sőt, csak az újmédia a hagyományos versenyzőknél könnyebben hackelhető, s ezért nem árt ugyanúgy észnél lenni, mint az ,,élő" tévéközvetítéseknél, a lottósorsolásnál vagy a parlamenti képviselőválasztásoknál.