Érdekes módon a sztárjk miatt érkező új online videófogyasztók inkább a kisebb hálózatok látogatottságának tett jót. A piacvezető YouTube forgalma tavaly november óta 18 százalékkal nőtt, míg például a Sony által futtatott Crackle ezalatt megduplázta a látogatói számát. "Ez a növekedési ütem sokkal nagyobb, mint azt ilyen rövid időszak alatt várhatnánk; a sztrájkot tartjuk a legvalószínűbb lehetséges oknak" - mondja a BBC-nek Alex Burmaster, a Nielsen elemzője.
2007-ben az internetezők közel fele (pontosan 48 százaléka) látogatott meg videómegosztó oldalakat, 15 százalékul pedig napi rendszerességgel nézett ilyen videókat. A férfiak között kicsit népszerűbbek az online videók, mint a nők körében (53, illetve 43 százalék), de az igazi törzsközönséget a fiatalok jelentik: a harminc év alattiak 70 százaléka látogatott tavaly videómegosztó oldalakat Amerikában.
A felmérés szerint a videómegosztók elhozták az amatőr házivideók reneszánszát is; az amerikaiak 22 százaléka készít hobbivideókat, és 14 százalékuk ezt az interneten közkinccsé is teszi.