A Google a keresésekre adott találati listák mellett elhelyezett szöveges hirdetésekkel lett egyszerű keresőmotorból milliárdos óriáscég. Eddig csak a szöveges kereséseknél működött a hirdetési rendszer, a képkeresőbe hiába próbálták beépíteni ugyanezt, az eredmény inkább összezavarta a felhasználókat, mint kiegészítette volna a keresési találatokat.
Most újra nekifut a cég, és megpróbálja kihasználni a képkereső hirdetési felületeit. Az új ötlet az, hogy a képtalálatok között képalapú reklámok legyenek, sárga háttérszínnel megkülönböztetve a találatként adott képeket a hirdetésektől. A képes hirdetéseket két hete tesztelik a Google-nél, és valószínűleg 2009-ben indul el az éles üzem. A rendszert bemutató Marissa Mayer (a cég keresőre alapozó termékekért felelős alelnöke) nem adott becslést arra, mennyi bevételt vár a Google az új reklámfelület kiaknázásától, de megnyugtatott mindenkit, hogy a hirdetések nem fogják rontani a kereső használhatóságát.
A Google kaliforniai főhadiszállásán tartott sajtótájékoztatón bemutatkozott a kereső egy másik új funkciója is, amivel idézetekre lehet keresni a Google News adatbázisának cikkei és hírei között.