Óvadékért cserébe
Az elképzelés szerint a reklámcégek letétbe helyeznének húszezer dollárt a Microsoftnál. Az óvadék átadása után hirdetésük az IronPort cég programja segítségével jut el a több mint 170 millió Hotmail- és MSN-szolgáltatást használó internetezőhöz, persze csak akkor, ha az üzenetek megfelelnek az előírásoknak. Ha valamelyik cég megszegi a megállapodást, elveszti az óvadékot.
A Microsoft már öt hónapja dolgozott a programon az IronPorttal közösen, de a megállapodást csak most hozták nyilvánosságra. Mivel a világ legnagyobb szoftvergyártó cége áll a kezdeményezés hátterében, a reklámcégek sorban állnak, hogy felkerülhessenek a listára.
Ingoványos talaj
A Microsoft saját bevallása szerint azért támogatja az ötletet, mert úgy véli, a szabályozás megóvja a felhasználókat a káros kéretlen üzenetektől, ellenben nagyobb biztonsággal fognak megérkezni azok a levelek, melyekre valóban számítanak a felhasználók. Valószínű azonban, hogy mást értenek kéretlen levél alatt a hirdetők és mást a felhasználók. Leszámítva a gyors gazdagodást vagy pénisznövelést ígérő hirdetéseket, gyakran nehéz eldönteni, hogy mi számít spamnek és mi nem, így a rendszer komoly vitákat válthat ki.