Nincs rá igény
A Tárki felmérésében a kérdésre, hogy miért nem használja az internetet, a megkérdezettek legnagyobb hányada, 42 százaléka az válaszolta, hogy azért, mert nem érdekli.
A június 16-án indult kampány valamennyi médiumot - televízió, rádió, sajtó, internet, közterület, beltéri eszközök - felhasználja. A televíziós szpotok augusztus 10-ig futnak, a 400 plakát augusztus végéig lesz az utcákon.
Szemléletváltás
A munkákat nyilvános, tárgyalásos közbeszerzési eljáráson lehetett elnyerni; a kreatív és produkciós munkákra kiírt közbeszerzési eljárásra öt cég, a Nexus, a Human Telex, a McCann-Erickson, a Telemédia és a Mátai és Végh Kreatív Műhely jelentkezett, ajánlatot az utóbbi három cég tehetett. A médiamunkák elvégzésre négyen jelentkeztek: a Mindshare, a Berg Média, a Telemédia és a Poner. Közülük a Mindshare nem tehetett ajánlatot, mivel pályázatában hiánypótlással nem orvosolható formai hibát vétett. A kampány kreatív anyagait végül a Mátai és Végh Kreatív Műhely készíthette, a médiatervezést és -vásárlást a Berg Média végzi.
Gazdag fiataloknak
Az IHM kommunikációs és pr-irodájától megtudtuk: a kampány célcsoportja a 14-34 éves, városi, közepes vagy annál jobb anyagi körülmények között élő fiatalok, valamint a 34-49 éves középkorúak voltak. A kampány tehát elsősorban azokat a potenciális felhasználókat célozza, akiknél a szemléletváltás elegendő lehet ahhoz, hogy csatlakozzanak az internetre, mondta az iroda illetékese.
A kreatív és produkciós anyagok elkészítése nettó 52 millió forintba, a hirdetések elhelyezése nettó 107 millió forintba került. A minisztérium a kampány folytatását is tervezi.