Az amerikai vásárlók a hálaadás utáni hétfőn hagyományosan megkezdik a vásárlást - a neten. A Cyber Hétfőnek is hívott napon ugyanakkor idén nem várnak rekord forgalmat a viszonteladók, mert mint mondják, azzal hogy egyre gyorsabb és olcsóbb a házhozszállítás, az online vásárlást is később kezdik meg a fogyasztók.
A Cyber Hétfő a hálaadást követő első hétfő, mikor az amerikaiak visszatérve a pihenésből a szélessávú netkapcsolattal rendelkező munkahelyükre, munkaidőben kezdik el megrendelni a karácsonyra szánt ajándékokat. A Nielsen/NetRatings elemzője is úgy látja, hogy az online vásárlási láz csúcsa évről évre-egyre közelebb van az ünnepekhez. A comScore piacelemző szerint idén ez a csúcs december 12-13-a lesz.
Ezt igazolják a tavalyi adatok is: december 12-én az amerikaiak 556 millió dollárt költöttek el a neten, míg a Cyber Hétfőn ez az érték mindössze 485 millió dollár volt. A comScore vezetője szerint egyébként az emberek továbbra is munkahelyükön szeretnek inkább online vásárlásokat bonyolítani, azzal együtt, hogy az amerikai háztartások közel háromnegyedébe be van kötve a szélessávú internet.
A tapasztalatok szerint a nagy offline viszonteladók egyre agresszívebben vannak jelen ilyentájt az online piacon. Elemzők szerint ennek oka, hogy az online árösszehasonlító szájtok és keresők egyre nagyobb kihívást jelentenek az "offline" viszonteladóknak. Ha nem veszik komolyan az online értékesítést, azt kockáztatják, hogy a való világ boltjaiban kínált portékáik a nyakukon maradnak, míg az online olcsóbban elérhető termékeket elkapkodják.
Ezt a félelmet látszik alátámasztani, hogy tavaly a Cyber Hétfő legnagyobb nyertese az eBay volt. A világ legnagyobb online aukciós szájtnak 11,7 millió egyedi látogatója volt ezen a napon, míg a legnagyobb áruházlánc, a Wal-Mart weboldala ennek az értéknek csak a negyedét tudta elérni.