Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Lenyomja az adsl-t a kábel?

2008.09.04. 18:35
Egyre kevesebbet beszélünk a vezetékes vonalakon, júliusban szerény mértékben nőtt az adsl-előfizetők száma, a kábeleseknél nagyobb volt az erősödés.

2008 július végére meghaladta az 1,46 milliót a vezetékes szélessávú előfizetések száma, miközben folytatódott a vezetékestelefon-vonalak számának lassú csökkenése, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatívszolgáltatók, és a négy legnagyobb kábeltelevíziós társaság önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú adsl-internetszolgáltatásra előfizetők száma júliusban alig 0,3 százalékkal 782 ezerre nőtt, míg a gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) szélessávú internet-előfizetőinek száma 3,37 százalékkal 489 ezerre emelkedett.

A gyorsjelentésben szereplő négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 680 ezer körül volt július végén. Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 1,46 millió volt Magyarországon, az egy évvel korábbi 1,198 millió és a 2007 végi 1,327 millió után.

Júliusban a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 14,5 ezerrel 3 millió 172 ezer alá csökkent, így a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a június végi 31,75-ről 31,60-ra csökkent, a háztartások telefonellátottsága pedig a vizsgált hónapban 63,29 százalékról 63 százalékra esett.

Júliusban a kezdeményezett hívások időtartama 509 millió perc volt, 1,4 százalékkal kevesebb, mint júniusban. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 162,1 percről 160,5 percre csökkent, a hívások átlagos hossza pedig 2,98 percről 2,95 percre csökkent.

A fogyasztók hívásaik 9,1 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül és összesen 46 millió percet telefonáltak ezen a módon. A szolgáltatást a júniusinál 2,9 százalékkal kevesebben, 627 ezren vették igénybe.

A számhordozhatóság keretében az előfizetők a szolgáltatók között júliusban 6 640 számot hordoztak szolgáltatóváltással. Az előfizetők számára a szolgáltatók közötti váltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 296 260 szám mozgott.