Fél év alatt 5 százalékpontot nőtt a 15-69 éves hazai lakosságon belül az internetezők aránya, így 2008 első félévében 46 százalékos az internetpenetráció – több mint 3,4 millióan kapcsolódnak legalább havi rendszerességgel a netre, a legalább hetente internetezők aránya pedig 42 százalék, írta meg az IT.café. Az internetet ennél többen próbálták már ki, ugyanakkor a lakosság közel feléről még mindig elmondható, hogy gyakorlatilag semmilyen személyes tapasztalattal nem rendelkezik az internettel, illetve az ott található tartalmakkal, szolgáltatásokkal kapcsolatban – derül ki az NRC és a TNS közös, reprezentatív kutatásából.
Bár az utóbbi években – néhány kisebb megtorpanástól eltekintve – dinamikusan nőtt az internethasználók száma, a jelenlegi 46 százalékos penetrációs szint nemzetközi viszonylatban még mindig alacsonynak mondható, és nemcsak az USA vagy a skandináv országok kiemelkedően magas mutatójához képest, hanem az EU 60 százalék körüli átlagához, és néhány szomszédos ország adatához viszonyítva is. A penetráció növekedésével ugyan fokozatosan csökken az egyes társadalmi csoportok közötti különbség az internet használatát illetően, azért az internetezők aránya még mindig magasabb a férfiak, mint a nők körében: előbbiek 50, utóbbiak 42 százaléka internetezik rendszeresen.
Még jelentősebb a különbség az egyes életkori csoportok között. Az internet még mindig fiatalos médiumnak számít, amit jelez, hogy míg a 15-24 évesek 80 százaléka rendszeresen internetezik, addig a 25-34 éveseknek már csak 60 százaléka – az 50 felettiek körében pedig az átlagosnál lényegesen alacsonyabb, mindössze 16 százalékos a penetráció.
Budapesten az internetezők aránya még mindig jelentősen meghaladja az országos szintet: a fővárosban 66 százalékos a mért penetrációs szint, ugyanakkor a kisebb városokban, illetve a községekben az átlagosnál alacsonyabb az internetezők aránya. Ráadásul 2007 második félévében a községek penetrációjában csak 2 százalékpontos növekedést figyelhettünk meg, ami tovább növelte a legkisebb településeken élők leszakadását a budapestiekhez képest.
A 15-69 éves internetezők 70 százaléka szokott otthonában internetezni, ami azt jelenti, hogy a teljes populáció 32 százaléka használja otthonról az internetet. (2007 első félévében ez az arány még 23, második félévében pedig 28 százalék volt.) Ennél valamivel többen – 36 százaléknyian – rendelkeznek otthoni internet-hozzáféréssel, de nem mindenki él a lehetőséggel. Azt, hogy az otthoni hozzáférés megléte még nem jelent automatikusan internethasználatot, jól mutatja, hogy az otthonukban hozzáféréssel rendelkezők egytizede egyáltalán nem használja az internetet. A hozzáférések számának növekedésével párhuzamosan egyébként az otthoni számítógéppel való ellátottság is nőtt: egy év alatt 43-ról 48 százalékra.