Az internet forgalmát mérő és elemző Hitwise cég friss amerikai adatai szerint csalóka a Facebook körüli felhajtás és a MySpace-t temetők kórusa: 2007 decemberében előbbi 16, míg utóbbi 72 százalékot tudhatott magáénak a közösségi oldalakra jutó összes kattintásból. Egy évvel ezelőtt ugyanezek az arányok 10,5, illetve 79 százalékot mutattak, tehát a Facebook valóban dinamikusan fejlődik, a Myspace részesedése pedig csökken, de ezzel a tempóval még évekbe telik, mire egy súlycsoportba kerül a két oldal forgalma.
A két nagy mellett a többi amerikai közösségi oldal alig tud labdába rúgni. A Bebo és a Blackplanet tudott még egy százalék fölötti részesedést elérni (tavaly éppen csak elmaradtak ettől), az internetes óriáscégek nagy reményekkel indult versenyzőiből a Google-féle Orkut nincs is a top10-es listán (igaz, Amerikán kívül sokkal népszerűbb), a Yahoo 360-ja pedig az utolsó helyen szerénykedik úgy, hogy tavaly óta majdnem a felére esett az eredménye, ami most fél százalék körül van.
Bár a Facebook egy év alatt másfélszeresére növelte a részesedését, mégsem az egyetemisták zártkörű hálózatából kinőtt oldal fejlődődik leggyorsabban; ezt a címet a MyYearbook nyerte el, ami ötszörös növekedést könyvelhetett el. A Facebookhoz hasonló ütemben növekszik még a Disney Club Penguinje és a mangás Gaia Online.