Több helyen leállt a szélessávú adsl-internetszolgáltatás – értesült az Index. A hiba szolgáltatótól független, az ugyanis a vonalat, sőt, az esetek többségében a modemet adó Magyar Telekomnál jelentkezett. Mint azt olvasóinktól megtudtuk, szombat óta nem, vagy csak alig csordogálnak az adatok, a szélessávú internet öt napja sokaknál 40 bájtot, vagy kevesebbet jelentett másodpercenként.
Új modemek
A hiba információink szerint azoknál a felhasználóknál jelentkezett, akik az újabb, Huawei modemeket használják. A Synergon százszázalékos tulajdonában lévő Fibex Kft háromszázmillió forint értékben szállított Huawei típusú adsl-modemeket Magyar Telekomnak. A szélessávú internetelérést biztosító modemek az adsl2 és adsl2+ szabványokat is kezelik, így nagyobb adatsebességet biztosítanak, és elérhetővé teszik a fizikailag távolabb lévő ügyfeleket is.
A Magyar Telekomtól megtudtuk, hogy a hiba a szinkronizálási folyamat rendellenes működésére volt visszavezethető. "A probléma azután jelentkezett, hogy a T-Com az országos DSLAM vezérlő szoftveren szinkronizálási módot változtatott annak érdekében, hogy egyidejűleg minél több felhasználó tudjon csatlakozni a hálózathoz", közölték a cégnél. Arra azonban nem kaptunk választ, hogy kárpótolják-e valahogy a fogyasztókat a napokig szünetelő szolgáltatás miatt, ahogy arra sem, hogy hány felhasználót érintett a probléma, ám más forrásból úgy tudjuk, hogy az internetezők 10-15 százalékát.
Mindenki hallotta
A szolgáltatók elmondták, hogy eltérő mértékben, de találkoztak a problémával. A T-Online-nál elismerték, hogy hétvégén voltak kisebb leállások, de a Magyar Telekom leánya szerint átmeneti volt a probléma. Az Externettől megtudtuk, hogy még szerda délelőtt is baj volt a szolgáltatással. Az Eurowebnél is hallottak a problémáról, de ők – mondta Kun István üzletági igazgató – nem találkoztak vele, mert saját maguk szerzik be a modemeket, melyek között nincsenek Huawei-termékek.