Magyarországon az internetezők többsége 2006 végén veszítette el az adathalász-szüzességét: ekkor zajlott le az első nagyszabású, direkt magyar felhasználókat célzó adathalász támadás, ami több nagy bank ügyfeleiből próbált jelszavakat és személyes adatokat kicsalni. Azóta már több hasonló támadáson estek át a magyar netezők; legutóbb közösségi oldalakon keresztül próbálkoztak az online csalók, de a klasszikus módszer, a kamu banki levél is sűrűn felbukkan.
Az adathalász trükkje, hogy az eredetire nyelvezetben, tipográfiában, grafikus elemekben minél inkább hasonlító, hivatalosnak tűnő levélben kér a leendő áldozattól személyes adatokat, vagy kínál egy linket egy oldalra, ahol ezeket meg lehet adni (ami természetesen szintén hasonlít az adott bank vagy más szervezet oldalára).
Mindezek tükrében érdekes belegondolni, vajon milyen sikerben bízik az az adathalász, aki a fenti a levéllel próbál az "értjük egymást" szlogent használó Erste ügyfeleinek bizalmába férkőzni. A levél szövege nyilvánvalóan fordítóprogrammal készült, és olyan megdöbbentő nyelvi leleményekkel él, mint "...azzal a céllal, hogy csinál tehát lesz kell belépés -a online számla...".
Kacagjon ön is velünk, és Laci nevű olvasónkkal (akitől mi a levélről értesültünk) az év legbénább adathalász próbálkozásán - legfeljebb utólag közösen döbbenünk meg, amikor kiderül, hogy akadt, aki még ennek is képes volt bedőlni. A teljes levelet lásd itt.