A vlaky.neten már egyből látható a szlovák vasúti térkép, amelyen az egyes vonatokra rákattintva megtudhatjuk, hogy merre járnak a szerelvények, és időben vannak-e. A térképről tovább lehet lépni egy másik oldalra, amelyen részletes bontásban követhető az összes személy-, sebes-, gyors- expresszvonat, illetve az IC-k és EC-k is. Hasonló oldal létezik egyébként Csehországban is.
Rákapcsolódtak a szlovák vasút információs rendszerére
Hajtó Bálint közlekedésmérnök, a MÁV személyszállítási üzletágában dolgozó szakember elmondta, hogy a vlaky.netet egy a magyar VEKE-hez hasonló szerveződés hozta létre. A VEKE nálunk a városi tömegközlekedéssel foglalkozik, a szlovákoknál viszont a vasútbarátok szerveződnek meg igen hatékonyan.
Az ottani civil egyesület együttműködik a ZSR-rel, a MÁV szlovákiai megfelelőjével. Kaptak már egy kimustrált motorkocsit, amelyet mozgó klubhelyiségnek alakítanak át az egyesület tagjai, és a szervezet kapcsolódhat is a vasúttársaság informatikai rendszeréhez, így megjeleníthetik honlapjukon a vasúti diszpécserközpont információit.
Világszínvonalú szolgáltatás
Hajtó Bálint szerint ezzel világszínvonalú szolgáltatást nyújt a vasútbarátoknak és az utasoknak is a vlaky.net, ezentúl bárki tájékozódhat maga is arról, hogy vonata éppen hol jár.
Ha valaki a vlaky.netet, illetve a hozzá kapcsolódó pis.nfo.sk-t böngészi, akkor érdemes tudni, hogy a vonatok pozíciójáról az információk néha akár 15 perccel korábbiak is lehetnek (a "skutovny cas" jelzi az adatbevitel időpontját), de ez volt az Index tapasztalatai szerint a legnagyobb eltérés a tényleges időtől. A szlovák vasútnak van egyébként egy információs oldala, ahol rá lehet keresni hasonló adatokra, de ez nem tűnik annyira pontosnak, mint a civil egyesület információs bázisa.
Több nyelven is lehet tájékozódni
A vlaky.neten szlovákul tájékozódhatunk, pis.nfo.sk-n viszont cseh, angol, német és lengyel változat is elérhető.
A vonattípusokra így több nyelven is rákereshetünk. Annyit elárulunk, hogy az Os rövidítés a személyvonatot, a Zr a sebesvonatot jelenti, míg az R betű a gyorsvonatot, az Ex pedig - nem túlzottan meglepő módon - az expresszt takarja.
A térképeken a zöld színű vonatok időben vagy minimális késéssel (öt percnél kisebb csúszással) közlekednek. Minél jobban késik egy szerelvény, annál narancssárgább, illetve pirosabb a kijelzés. A narancssárga jelzés 5-30 perc közötti késést jelent, a piros 30 percnél többet. A vonatokra kattintva a csúszás percre pontosan követhető egyébként.