Az Adverticum sajtóközleményben ismertette a böngészők piacán végzett júliusi méréseinek adatait. Meglepő eredménnyel zárult a felmérés: az előző hónap mérései alapján várható Firefox-előretörés felülmúlt minden előzetes várakozást, a 3.0-s verzió 11 százalékos részesedést szerzett. Valószínűleg az új böngésző erős kampányának köszönhető, hogy a Firefox története során először megelőzte az Internet Explorert, írta meg az IT.news.. A verziószám nélküli böngészőhasználatban a Firefox részesedése 48,9 százalék, az Internet Exploreré 46,8 százalék.
Ez a Firefox esetében közel 7 százalékpontos emelkedést jelent az előző hónaphoz képest. Az Adverticum szerint a Firefox 3-hoz kapcsolódó rekordkísérlet, illetve a böngészőre irányuló fokozott figyelem is szerepet játszott az eredményben. Fontos megemlíteni, hogy a nyári időszakban a szabadságolások miatt megnőtt azoknak a felhasználóknak az aránya, akik fogékonyabbak az alternatív megoldásokra. Emiatt az Adverticum lehetségesnek tartja, hogy a Firefox a következő hónapokban elveszíti vezető pozícióját.
A mérésben 2,4 millió böngésző július első hetében rögzített adatai szerepeltek. Az Adverticum azokat a böngészőket látja és méri, amelyek megjelenítik az AdServer által kiszolgált hirdetéseket, tehát az eredményeket torzíthatják az adblockerek és a mobiltelefonos böngészők, de a trendeket aligha.
Világszerte továbbra is az Explorer a legnépszerűbb böngésző 75 százalékos részesedéssel, második a Firefox alig 17-tel, harmadik a Safari négy százalékkal.