Tíz év múlva a média teljesen interaktív lesz, és az interneten keresztül fog eljutni a fogyasztóhoz, a papíralapú sajtó pedig kihal - jósolta a Microsoft vezérigazgatója a Washington Postnak adott interjújában. Nem lesznek újságok, magazinok, mert nem lesz rájuk igény. Sokkal több tartalomszolgáltató lesz, mint most, gyakorlatilag bárki készíthet majd online tartalmakat, az egész média valahogy úgy fog kinézni, mint most a blogok. Ballmer jövőképe éppen ellentétes a Google igazgatójának jóslatával, aki a blogőrület lecsendesedéséről beszélt, és arról, hogy a jövőben fizetni fogunk a ma még ingyenes online tartalmakért.
Ballmer ezzel sem ért egyet, és a saját példáján át vázolta fel, miért életképes a hirdetésekre épülő üzleti modell. Ha ő a világ egyik leggazdagabb embereként inkább nézi ingyen, reklámszünetekkel meg-megszakítva az interneten a kedvenc sorozatát (ami egyébként a Lost), mintsem megvegye az iTuneson pár dollárért, feltételezhető az emberek nagy részéről, hogy őket sem idegesíti annyira a reklám, hogy fizessenek a hirdetésnélküliségért.
Ballmer elmondta még, hogy a Microsoft letett a Yahoo felvásárlásáról, és a további tárgyalások már nem a két cég összeolvadásáról, hanem más, kevésbé szoros kapcsolattal járó stratégiai együttműködésről tárgyalnak. A nagy rivális Google-ről pedig annyit mondott, hogy nem érti, mit miért tesznek a mobiltelefonos piacon, és miért próbálnak saját frekvenciát szerezni vezeték nélküli adattovábbításhoz - de ez valószínűleg ugyanennyire összezavarja a telekommunikációs cégeket is.