Szeptember elején szenzációszámba ment a Google bejelentése, hogy belép a böngészőpiacra. Az egyelőre béta-változatban kiadott Chrome ugyan nem hozott forradalmi újításokat, de több olyan tulajdonsága van – például az egyszerű felület, a gyors JavaScript-végrehajtás vagy a privát böngészés, közismertebb nevén pornó mód –, amik miatt komoly részesedést építhetne ki a böngésző.
A riválisok egy pillanatra meg is szeppentek: joggal tartottak a Google-től, melynek kétségtelenül megvannak az erőforrásai a böngészőpiac megmerevedett erőviszonyainak feltörésére.
Egyelőre azonban ez a törekvés kudarcot vallott, legalábbis Magyarországon, írta meg az IT.café. A Gemius SA internetes piackutató hazai oldalakról gyűjtött adatai szerint ugyanis két hónappal a kiadása után a Chrome mindössze 0,6 százalékos részesedést tudott kihasítani magának a böngészőpiacon, alig többet, mint a hónapok óta viszonylag konstans (0,4-0,5 százalékos) elterjedtséget felmutató Apple Safari. A program tesztváltozata a nagyok versenyébe egyáltalán nem tudott beleszólni.
A magyar internetezők körében változatlanul a Firefox 3.x a legnépszerűbb böngésző, ezt az elmúlt héten a felhasználók 29,3 százalék használta. A második legkedveltebb browser az Internet Exlporer 7-es változata (28,7 százalék), amely szeptember közepén előzte meg elődjét, az Internet Explorer 6-ot (25,1 százalék). Utánuk következik sorrendben a Firefox 2.x (11,5 százalék), az Opera 9.x (2,1 százalék), a Firefox 1.x (1,3 százalék), a Chrome (0,6 százalék) és a Safari (0,5 százalék). Az Internet Explorer 8 bétáját 0,1 százalék használja.
Amint a számokból látszik, itthon újabb mérföldkövet hagyott maga mögött a Firefox: a Mozilla irányításával fejlesztett, nyílt forrású böngésző összesített részesedése meghaladta a 40 százalékot (42,1 százalék) a magyar felhasználók körében. A piacvezető azonban változatlanul a Microsoft, amelynek Internet Explorerét összességében a hazai netezők 53,9 százaléka használja – derül ki a statisztikából.