A tanulmány az egyes oldalak egy hónap alatt elért egyedi látogatószáma alapján állította fel a toplistáit. Eszerint a legnagyobb közösségi oldal továbbra is a MySpace, bár a 2007 szeptemberében mért 58,5 millió látogatót csak 59,3 millióra sikerült feltornászniuk egy év alatt. A Facebook ezalatt 18-ról 39 millióra jött fel. A tízmilliós határt még a Classmates Online és a LinkedIn érte el - utóbbi 2007 ősze óta megháromszorozta a látogatottságát.
Miközben a Facebook ezzel a tempóval fél év alatt befogja a MySpace-t, akadnak még durvább növekedési ütemet felmutató oldalak is. Ebben a kategóriában a király a Twitter, aminek már többször keltették a halálhírét, mégis 343 százalékos növekedést tudott felmutatni látogatószámban, egy év alatt. Ezen a listán a Tagged.com, és a Ning jött be a dobogóra, bőven 200 százalék feletti növekedési tempóval. A nagyok közül a Facebook, LinkedIn, és a Bebo is bejutott erre a toplistára, míg a MySpace a maga egy százalékával sehol nincs.
Miközben az egész piac robbanásszerűen nő, akadnak, akik lemaradnak: a nagyok közül az AOL két szolgáltatása, a Hometown és az AOL Community, illetve a Windows Live Spaces is veszített a látogatottságából.
A Gartner piacelemző tanulmánya szerint itt lenne az ideje, hogy a kormányok, kormányhivatalok is felfedezzék maguknak a közösségi oldalak technikáit, ami hatékony megoldás lehetne közérdekű információk terjesztésére.