A hagyományos sárgával szemben a Yahoo!-taxik oldalán hatalmas Yahoo! logo virít, belsejük pedig a legszemkápráztatóbb bíbor színben tündököl. Ezen kívül persze hasznos felszereléssel is kiegészítették a járművet, hogy ne csak a dizájnőrülteknek legyen min bosszankodniuk, minden taxi belsejébe egy Palm VII-es gépet szereltek.
|
- Beugrasz netezni?
|
Az unatkozó New York-iak, a mindig rohanó üzletemberek, az elfoglalt brókerek és az olimpiafüggők álma lehet a bíborszínű taxi, feltéve ha találnak egyet a 10 darabból. A kocsiknak nincs egyértelmű célcsoportja, a Palmról minden hasznos információ elérhető, hírek, részvényárfolyamok, sporthírek, programajánlatok, egyetlen hibájára egy francia turista hívta fel a figyelmet, aki nem tudott a helyi hotelekről, idegenforgalmi látványosságokról információt kicsikarni a gépből. Ezek szerint a Palmok egyelőre a bennszülött New York-iaknak tudnak csak újat mondani.
|
A Palm VII-es
|
A Palm VII-es gépeket a taxi hátsó ülésén helyezték el, hanyagul odavetve, elég hosszú vezetékekkel ahhoz, hogy bárki kezébe tudja venni, sőt annyira megtévesznézzetők, hogy néhány, a kampányról mit sem sejtő utas még a sofőrnek is szólt: " Nézze, valaki itt felejtett egy Palm-ot!" Ennek ellenére a gép kábelei ellenállnak az ollóknak, körömcsipeszeknek és bicskáknak, sőt még egy rambókéssel végzett kísérletet is túléltek. A vezetékeket a Palm aljába helyezték el, ahonnan nehezebb kitépni őket, de aki mégis megpróbálja, az kisebb áramütést kap. A fejlesztők tehát nagyon büszkék kis szerkezetükre, de minden igyekezetük ellenére két darab máris eltűnt a tízből, valószínűleg nem számoltak az azbesztkesztyűkkel.
A kampány máris nagyon sikeres, a két ellopott gép is ezt mutathatja, ugyanis Yahoo!-taxit találni igen nehéz manapság, a két cég legnagyobb örömére. A taxisofőrök fellendült forgalomról, illetve megnövekedett népszerűségről beszélnek. Időnként előfordul, hogy a kíváncsi tömeg nem engedi őket útjukra, amíg kedvükre ki nem gyönyörködték magukat a járműben, ami a színén kívül nem különbözik a normál taxiktól. Ez a jelenség lehet a Yahoo! reklámszakembereinek gyönyörűsége, hiszen kell-e több mint egy 15-20 fős yahoo-t skandáló tömeg a legforgalmasabb New York-i utakon vagy reptereken?
|
A taxik levegőben közlekednek Luc Besson víziójában
|
Persze a siker nem volt váratlan, hiszen a Yahoo!-nak nem ez az első net-taxi próbálkozása. Nemrégiben San Franciscóban is üzembe állítottak néhány internet taxit, annyi különbséggel, hogy azokban nem Palm VII-es gépek voltak, hanem laptopok.. A mostani sikeren felbuzdulva a cég utazóvá szeretné tenni a látványosságot, szabályos kampányt folytatnak. A taxik előreláthatólag 6 hónapot töltenek még New Yorkban, aztán továbbállnak, de elképzelhető, hogy más városokban is bevezetik a szolgáltatást.
5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!