Nagy visszhangot keltett az a hír, amikor az Adverticum azt állította, hogy Magyarországon a Firefox gyakorlatilag beérte a nagy rivális Internet Explorert. A cég már akkor is utalt rá, hogy ez az eredmény vélhetőleg ideiglenes, és a legújabb mérés azt bizonyítja, hogy – talán a szabadságolások végével, a munkahelyi számítógépek újraindulásával magyarázhatóan – az Internet Explorer visszavette az első helyet.
Az Adverticum augusztus havi felmérése a hazai felhasználók alapvető szoftverhasználatáról a visszarendeződést mutatja: az Explorer 58,6 százalékával szemben a Firefox 38 százalékon áll, írta meg az ITcafé. Ez közel 11 százalékos visszaesést jelent az előző hónaphoz képest. Ilyen eredményeket sokan fogadnak bizalmatlanul, de a cég határozottan kiáll az adatai mellett: „A felmérés módszertana semmit nem változott, úgy a júliusi, mint most az augusztusi eredményeket többszörösen ellenőriztük” – nyilatkozta Szutor Ferenc, az Adverticum Zrt. kereskedelmi igazgatója.
A Firefox 3 viszont annak ellenére javított múlt havi eredményén, hogy a teljes Firefox-arány csökkent, és a böngésző iránti kezdeti lelkesedés is visszafogottabbá vált – az Adverticum szerint „a felhasználók nem teljesen pozitív tapasztalatai miatt”.
A mérésben 2,4 millió böngésző adata szerepel, az adatokat augusztus közepén rögzítették. Az Adverticum AdServer azon böngészőket „látja” és méri, amelyek megjelenítik az Adverticum AdServer által kiszolgált hirdetéseket, így torzíthatják az adatokat adblockerek, mobiltelefonos böngészők. A torzítás azonban nem befolyásolja az időről időre megismételt mérésekből kiszámítható trendeket, sőt alapvetően az arányokat sem.