Igencsak elégedett lehet az Európai Bizottság a frissen kibocsátott .eu felsőszintű doménnel, amelynek múlt péntek óta nyilvános a regisztrációja. Az első órájában háromszázezer ember próbált saját címet levédeni, mondta Viviane Reding uniós informatikai biztos a Register informatikai lapnak, ami szerinte nagyon jól megmutatja, hogy az uniós állampolgárok és vállalatok mennyire hisznek Európában.
Eu-patriotizmus
Külföldi híradások szerint eleinte a Nagy-Britannia járt az élen 172 765 regisztrációval, Németország második volt 144 271, Hollandia meg harmadik 102 162 levédett címmel. Hétfő délelőttre azonban a németek átvették a vezetést 422 362 címmel. Hol áll ehhez képes Magyarország? Hétezer doménnel körülbelül a középmezőny legvégén.
December óta elérhető a .eu domén, de a regisztráció első körében csak szervezetek és szabadalmak tulajdonosai vehettek részt. Február elejétől egyéb céges igényeket is megvizsgált a regisztrációval foglalkozó EURid, április 7-től azonban bárki ráteheti a kezét ezekre a címekre. Az EURid szerint év végére körülbelül kétszáznegyvenezer cég és szervezet szerez magának uniós domént.
Gruppenszex
Alapvetően unalmas az uniós címek körüli hercehurca, de néhány címért komoly küzdelem volt. Ilyen például a polo.eu, amelyet a Volkswagen nyúlt le a Ralph Lauren divatcég és a Nestlé elől, illetve kisebb tömeg verődött össze a sex.eu körül. Több mint 280-an próbálták megszerezni, ebből kétszázan egy napon nyújtották be igényüket, és a nagy érdeklődés miatt valószínűleg hosszú ideig kell várni a végleges döntésre.