Július végén elindult a 12seconds nevű szolgáltatás, ami hosszú távon komolyan veszélyeztetheti a webkettes körökben népszerű Twittert. A szolgáltatás lényege, hogy egy webkamera, egy mobiltelefon kamerája vagy más hasonló eszköz segítségével felvett 12 másodperces videót oszthatunk meg a világgal. Szólhat ezt arról, ahogy sörözünk egy bárban, ahogy vicceket mesélünk, ahogy unalmas az életünk, ahogy kivisszük a szemetet, vagy ahogy a vécén ülünk.
A 12seconds természetesen a Twittertől vette az ötletet, ami 140 karakternyi hosszúságban enged betekintést életünk leghétköznapibb részeibe. A Twitter nehezen indult be, de 2006-os alapítása óta egyre nagyobb szerepet tölt be bizonyos szubkultúrák életében (mára 2,2 millió regisztrált hozzáférés jött össze). „A mikrobloggolás egyre erősebb lesz”, mondta Sol Lipman, a 12seconds alapítója, aki szerint a szövegírás egyszerűen nem helyettesítheti a videót. „Ha egy bárban vagyok a barátaimmal, be akarom mutatni, hogy milyen jól érezzük magunkat, nemcsak szövegeket írogatni” – mondta.
A 12seconds alapítására San Franciscóban került sor öt hónappal ezelőtt, most még csak az alfa verziónál tartanak, szóval még a webkettes világban elterjedt bétáig sem jutottak el. Egyelőre csak meghatározott júzerek nézhetik, használhatják a szolgáltatást, de így is hétezer videó került fel a megnyitás utáni 24 órában.
Liz Lawley, a Social Computing vezetője szerint a 12secondsnak van jövője, de nem törvényszerű, hogy leváltja majd a Twittert: nem lehet hat másodperc alatt 25 bejegyzést átolvasni, mint a rövid szöveges üzenetek esetében, ahol csak végigfuttatjuk a szemünket a lapon, és máris képbe kerülünk.