![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
További Net cikkek
Felmérésünk nem tekinthető reprezentatívnak a magyar lakosságra nézve, de még a magyar internetezők szempontjából sem. A kérdőívet kitöltő 15208 ember fiatalabb, iskolázottabb és sokkal inkább férfi, mint nő. A válaszadók között csupán 14 százalék a nő, 30 év az átlagéletkor, 56 százaléknak felsőfokú, 40 százaléknak középfokú végzettsége van, negyedük tanuló vagy egyetemi hallgató, ötven százalékuk alkalmazott, 11-11 százalékuk szellemi foglalkozású vagy tulajdonos/vállalkozó, öt százalékuk inaktív.
Nyereményjátékunk nyertese
A kérdőívhez kötődő nyereményjátékunkban felajánlott 24 colos Samsung 2493HM monitor nyertese Németh Dávid. Gratulálunk, emailben értesítjük.
Eredményeink szerint a közösségi internetezés legnagyszerűbb vívmánya, hogy ingyenesen lehet filmeket, zenéket nézni és letölteni a világhálóról. Legtöbben a videómegosztókat használják, 43 százalékuk naponta néz, tölt fel és le mozgóképeket, az ezután következő legnépszerűbb webes lehetőségként olvasóink a torrentoldalakat jelölték meg: 34 százalékuk naponta, 19 százalékuk hetente él vele. Az online szociális hálózatok is népszerűek, válaszadóink harmada naponta kattint valamelyikre, a használók között szignifikánsan több a nő és a diák. Az Rss-feedeket inkább a vállalkozó, tulajdonos férfiak és az alkalmazottak használják, a torrentoldalakra leginkább a diák férfiak látogatnak, a mashupok pedig a szellemi szabadfoglalkozásúakat érdeklik.
![](http://index.hu/cikkepek/0803/tech/survey/graf1.jpg)
A konkrét alkalmazásokra, szolgáltatásokra vonatkozó kérdéseinknél is a fentiekhez hasonló tendencia mutatkozott. A felsoroltak közül legtöbben az Msn Messanger azonnali üzenetküldő programot, a Youtube videómegosztó oldalt és az iWiW online közösségi hálózatot használják. Ezek mögött a Skype webtelefon és a Wikipédia a legnépszerűbb, olvasóink harmada legalább hetente kattint rá. A fotómegosztók és a Google térképeszközeinek használata ritkább, de szintén rendszeres: olvasóink tizenöt százaléka legalább hetente használja a képszolgáltatásokat, valamivel kevesebb mint egyharmaduk a Google Earth-t, valamivel több mint egyharmaduk pedig a Google Mapset nézegeti.
![](http://index.hu/cikkepek/0803/tech/survey/graf2.jpg)
Legkevesebben a webes kalendáriumokra és az online világokra kíváncsiak (Second Life, World of Warcraft), akiket viszont utóbbi valamennyire érdekel, rögtön nagyon rá is kattan. Szinte az összes használó naponta játszik vele.
![](http://index.hu/cikkepek/0803/tech/survey/graf3.jpg)
Ezek tehát a szolgáltatások, amelyeket a web 2.0 kifejezéssel övezett trend részeinek szokás tekinteni. De hogy mi az a web 2.0? Erre is rákérdeztünk, különböző definíciók alapján érdeklődünk olvasóinktól arról, mennyire értenek egyet a web 2.0-t leíró, ám különböző véleményekkel.
Ahogy a kördiagramon is látható, legtöbben azzal értenek nagyon egyet, hogy a webkettő a közösségi tartalomgyártásra vonatkozik, legkevesebben pedig azzal értenek egyet, hogy ez a dolog újszerű és forradalmi. Eszerint az Index-olvasók a létező technológiák újraértelmezését látják a web 2.0 kifejezés mögött. Tim O'Reilly, az ingyenes szoftverek, és a nyílt forráskód apostolának definíciójával csupán 9,9 százalék ért nagyon egyet.
![](http://index.hu/cikkepek/0803/tech/survey/graf4.jpg)
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)